سفر به اروپا


برای اطلاع از آخرین تور ها مشخصات خود و خودروی خود را به شماره 09192160060 sms نمایید.
آخرین اخبار گروه

برگشت   سایت تخصصی دودیفرانسیل ها، تورهای گردشگری و ورزشی > دیدنی ها و شنیدنی ها > انجمن خودروهای تولید داخل

توجه

پاسخ
قدیمی ۱۳-۰۶-۱۳۸۹, ۱۴:۳۳   #1
pourya
عضو سایت
 
آواتار pourya
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۸
موقعیت: كرمانشاه
ارسالها: 575
تشکر: 0
تشکر شده 298 بار در 145 پست
pourya ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض مشخصات و امكانات پاجرو

نسل اول 1991- 1982 نسل اول پاجرو در سال 1982 به بازار عرضه شد و در كشور ما نيز وجود دارد تا چندي پيش بيشتر در اختيار ارگان‌هاي دولتي همانند سازمان محيط‌ زيست بود و به دليل دوام بالای اين خودرو بسيار مورد توجه قرار گرفت. اين خودرو با انبوهي از موتورها كه شامل 2، 3/2، 5/2 و 6/2 و 3 ليتر می شود به بازار عرضه شد. همچنين دو نوع گيربكس چهار سرعته اتوماتيك و پنج سرعته دستي براي اين خودرو در نظر گرفته شده بود. پاجرو پلت‌فرمي مشترك با دوج رايدر داشت و توانست به موفقيت زيادي برسد. نسل دوم: 1999- 1992 از سال 1989 تا 1990 حدود سه هزار پاجرو فروخته شد و اين يك موفقيت براي پاجرو جهت آغاز تولید در آلمان بود و با معرفي نسل دوم كه از نظر چهره و كابين تغييرات زيادي كرده بود سعي داشت تا همچنان بازار را به دست داشته باشد. همچنين نسل دوم به صورت چهارچرخ متحرك و با ترمزهاي ABS به بازار عرضه شد. اين نسل نيز در كشور ما وجود دارد و با استقبال زيادي همراه بود به صورتي كه هنوز هم خودروهاي اين نسل با قيمت‌هاي بالا به فروش مي‌رسد. پاجرو در اين نسل نيز با موتورهاي 5/2، 8/2، 4/2، 3 و 5/3 ليتر عرضه شد. اين مدل نيز همانند نسل قبل به صورت دودر و چهاردر به بازار آمد. پاجرو در اين نسل پلت‌فرم مشتركي با هيونداي تراكان داشت. پاجرو نسل دوم در هند نيز توليد مي‌شد و در بازار فيليپين با نام Pajero Fieldmaster به صورت 2×4 و با موتور 8/2 ليتري به فروش مي‌رفت. نسل سوم: 2006 – 1999 طراحي نسل سوم پاجرو به عهده كمپاني معروف پين فارينای ایتالیا بود و در سال 1999 به بازار ژاپن عرضه شد و در ديگر بازارها از سال 2000 به بعد در دسترس بود. در اين نسل پاجرو از انبوه موتورها از 5/2 تا 8/3 ليتري بهره مي‌برد. موتور 5/3 و 8/3 ليتري اين خودرو براي بازار آمريكا در نظر گرفته شده بود. نسل چهارم: 2006 به بعد نسل چهارم پاجرو با چهره‌اي متفاوت و زيبا و همچنين كابين با طراحي متفاوت در سپتامبر 2003 به بازار عرضه شد. ميتسوبيشي براي اين نسل تنها سه موتور 2/3، 3 و 8/3 ليتري در نظر گرفته است و با گيربكس پنج سرعته دستي و اتوماتيك و چهار سرعته اتوماتيك عرضه شد. اين مدل از پاجرو در سنگاپور به بازارآمد و با موتور 8/3 ليتري به فروش رسيد. اين خودرو در نمونه‌هاي دودر و چهاردر به كشور ما هم وارد شد و توسط شركت بهمن هم اکنون نیز وارد كشور مي‌شود و با موتور 8/3 ليتري به فروش مي‌رسد ولي نتوانسته از فروش بالايي بهره ببرد. پاجرو در ايران پاجرو جزو خودروهايي است كه از همان نسل اول توليد به كشور ما راه پيدا كرده است و با استقبال خوبي مواجه شد. اين خودرو كه تعداد زيادي از آن را ارگان‌هاي دولتي خريداري كردند جزء كم استهلاك‌ترين SUVها محسوب مي‌شود. نسل دوم آن نيز در دهه 70 شمسي وارد كشور شد و با انبوه تقاضا روبه‌رو گشت و جزو پرفروش‌ترين اس‌يووي‌ها بود.در حال حاضر نيز تقاضا براي اين خودرو البته در نمونه كاركرده نسل دوم زياد است و از بازار دست دوم خوبي برخوردار است. اين خودرو كه قيمتي در حدود 73 ميليون تومان در نمونه دودر و 76 ميليون تومان در نمونه چهاردر دارد به رغم ظاهري زيبا و امكاناتي مناسب فروش پايين را در مقابل رقيبان تجربه كرده است كه البته اين موضوع دلايل خاص خود را دارد كه يكي از اين دلايل اقتصادي‌نبودن اين خودرو است. محاسن ، معايب و بازار دست دوم پاجروها را مي‌توان به دو دسته تقسيم كرد ، پاجروهاي اقتصادي و پاجروهاي غيراقتصادي، كه پاجروهاي اقتصادي متعلق به نسل‌هاي قبلي بوده و استهلاك بسيار پاييني داشتند به طوري كه چند سال اول هيچ هزينه‌اي ندارند و اگر يكبار براي خودرو هزينه كنيد تا سال‌ها خيال شما از بابت تعمير خودرو راحت مي‌شود. البته در آن سال‌ها خودروها به خصوص خودروهاي ژاپني از كيفيت بالاتري نسبت به امروز برخوردار بودند و از آلياژهاي مناسب براي قطعات يدكي استفاده مي‌كردند به همين دليل است كه نمونه‌هاي كاركرده مدل‌هاي دهه 70 شمسي از بازار دست دوم بهتري نسبت به نسل‌هاي امروز پاجرو برخوردارند. در مورد كيفيت قطعات و دوام بالاي مدل‌هاي قديمي كه بحثي نيست چون خودروهايي بادوام و با كيفيت بسيار بالا بودند اما در مورد پاجروهاي توليد شده در شركت بهمن و همچنين نسل چهارم كه وارد كشور شده مسائلي وجود دارد گويك محمودي مکانیک و كارشناس پاجرو در اين زمينه مي‌گويد : در مورد خودروهاي توليدي شركت بهمن مي‌توان به ضعيف‌بودن و خرابي زودهنگام ديسك چرخ، اشاره كرد. همچنين لنت‌هاي ترمز به خصوص لنت عقب خيلي زود بايد تعويض گردد و مشكل ديگري در اين خودرو ها ديده نمي شود كه البته دليل اين موضوع به نسل دومي‌بودن اين توليدات برمي‌گردد. در كل پاجروهاي توليدي توسط گروه بهمن از كيفيت پايين‌تري نسبت به نمونه‌هاي وارداتي برخوردارند. همچنين بازار دست دوم پاجروهاي مدل 92 كه به دو دسته چهار و شش سيلندر تقسيم مي‌شوند بسيار خوب است در مورد پاجروها اين نكته قابل ذكر است كه مدل شش سيلندر آن از مدل چهار سيلندر مصرفي كمتري دارد كه اين موضوع بسيار جالب توجه است و دليل اين موضوع را هم مي‌توان انژكتوري‌بودن مدل شش سيلندر و كاربراتوري بودن مدل چهار سيلندر دانست. بازار دست دوم مدل شش سيلندر خيلي بهتر از مدل چهار سيلندر است و البته در هر كدام از اين مدل‌ها نمونه دودر آن از بازار بهتري برخوردار است مصرف سوخت اين مدل از پاجرو چيزي در حدود 12 تا 13 ليتر در هر 100 كيلومتر است. قيمت اين خودرو در نمونه شش سيلندر مدل سال 92 از 20 ميليون تومان شروع مي‌شود و به 24 ميليون تومان هم مي رسد كه البته باز هم قيمت نمونه دودر بيشتر از چهاردر است. اما در نمونه چهار سيلندر كه كاربراتوري است قيمتي در حدود 11 ميليون تومان تا 16 ميليون تومان با توجه به سالم بودن و همچنين دودر يا چهاردر بودن خودرو دارد. در همين راستا آندره آوانسيان در مورد پاجروهاي وارداتي نسل چهارم مي‌گويد صداي موتور بيش از حد به داخل كابين راه پيدا مي‌كند. همچنين مورد عجيب زوزه گيربكس در نمونه اتوماتيك اين خودرو است كه در نوع خود منحصر‌به‌فرد است چون در گيربكس‌های اتوماتيك معمولاً زوزه شنيده نمي‌شود ولي در اين نسل از پاجرو اين صدا وجود دارد. قطعات كابين نيز از كيفيت مناسبي برخوردار نيست و درخور نام ميتسوبيشي خود را نشان نداده است. هندلينگ خودرو پايين است و از پايداري مناسبي در مقایسه با شاسی بلندهای جدیدتر در سر پيچ‌ها برخوردار نيست.دلیل این مساله به گفته کارشناسان ارتفاع زیاد اتاق از زمین و فاصله کم محور چرخ ها از یکدیگر است.همچنين سيستم‌هاي ايمني اين خودرو عملكرد چندان رضایت بخشی ندارد و در بعضي از مواقع راننده را غافلگير مي‌كنند به خصوص ترمز ABS كه خيلي زود دچار خرابي شده و صاحب خودرو را به تعميرگاه فرا مي‌خواند. اين خودرو مانند نسل‌هاي قبل و همچنين ديگر اس‌يووي‌ها كه يكي از مشخصه‌هاي بارز آنها دوام بالاست از دوام بالايي برخوردار نيست. قيمت نمونه كاركرده آن در بازار بسته به مدل در يك سال حدود 7 تا 8 ميليون تومان افت قیمت دارد. لوازم يدكي در بازار براي به دست آوردن قيمت قطعات پاجرو به بازار لوازم يدكي تهران سري زديم و از يكي از لوازم فروشان پاجرو در مورد قطعات اين خودرو پرسيديم. اين شخص از قطعات فابريكي صحبت مي‌كرد كه با هولوگرام شركت ميتسوبيشي به فروش مي رسد ولي ساخت كشور تايلند، مالزي و يا سنگاپور است و بعضي از قطعات هم توسط كشور ژاپن ساخته و عرضه مي‌شوند. همچنين در مورد قيمت قطعات مدل‌هاي جديد نسبت به مدل سال 92 قيمت قطعات را مناسب دانسته و از فراوان بودن لوازم و قطعات لوكس بدنه و كابين و به عكس از قطعات بسيار كم موتوري وفني مي‌گويد و دليل اين موضوع را تخصصي‌بودن قطعات فني و اينكه هر كسي نمي‌تواند وارد اين بحث تخصصي شود. ولي در بحث قطعات لوكس و بدنه هر شخصي بدون تخصص وارد شده و به همين دليل اين قطعات بيشتر در بازار يافت مي‌شوند بر گرفته از سايت هفته نامه دنياي خودروwww.dkmag.net




پاجرو
سال‌‌ها قهرمان رالی مشهور پاریس داکار شده و یکی از محبوب‌ترینSUV های جهان است.
مدل تولیدی مرکز بهمن موتور با موتور شش‌سیلندر 3500سی‌سی
نزدیک به 200 اسب بخار نیرو تولید می‌‌کند که عملکرد حرکتی آن را در مقایسه با
اتومبیل‌های ساخت داخل بهتر نشان می‌دهد. پاجرو البته چهره زیبایی دارد و در عین
خشونت ظرافت‌های انکارناپذیری در طراحی دارد .

آخرین ویرایش توسط ali_70 در تاریخ ۲-۱۲-۱۳۹۰ انجام شده است.
pourya آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما pourya برای ارسال این پست سودمند:
1352 (۱۴-۱۲-۱۳۹۰), naser lotfi (۵-۰۶-۱۳۹۱), patrolino (۲-۱۲-۱۳۹۰), پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
قدیمی ۱۴-۰۶-۱۳۸۹, ۱۲:۰۵   #2
aref
عضو سایت
 
آواتار aref
 
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۹
موقعیت: مازندران-ساری
ارسالها: 252
تشکر: 765
تشکر شده 192 بار در 92 پست
پیشفرض

مرسی . جالب بود .
aref آفلاین است   پاسخ با نقل قول
قدیمی ۲۲-۰۱-۱۳۹۰, ۱۸:۴۱   #3
ali_70
کاربران اخراج شده
 
آواتار ali_70
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
موقعیت: ایران
ارسالها: 2,207
تشکر: 2,574
تشکر شده 5,061 بار در 1,588 پست
پیشفرض

دوستان هنوزم تو ایران تولید می شه؟

کدوم گیربکس،روش بهتر جواب داده،دستی یا اتومات؟(برای آفرود کدوم بهتره)
قفل دیفرانسیل داره؟می شه یکی لطف کنه و توضیح بده که این قفل ذیفرانسیل چی کار می کنه؟

حسین آقا ،شما که یکیشو داشتی،لطف می کنی،یه ریویو ازش تهیه کنی
با تشکر
ali_70 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
قدیمی ۲۲-۰۱-۱۳۹۰, ۲۱:۱۱   #4
Hossein
مدیرکل سایت
 
آواتار Hossein
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۸
موقعیت: تهران
ارسالها: 2,818
تشکر: 1,618
تشکر شده 21,181 بار در 2,401 پست
Hossein ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض

فقط سال 85 توسط گروه بهمن تولید شد ،ماشین خیلی خوبیه بله قفل دیفرانسیل هم داره و کار قفل دیفرانسیل اینه که چرخ را هنگامی که هرز میچرحه به زبان ساده قفل میکنه و چرخ دیگر در جهت مخالف باعث بیرون اومدن خودرو میشه....
در کل ماشین عالی ای بود و چند روز پیش دست یه دلال مدل 92 فولش را دیدم که معرکه بود!!!! عاشق اون سانروفشم که 1.5 متره....
به نظرم گیربکس اتوماتش خیلی سر بود و معرکه بود و با موتور هماهنگی خیلی خوبی داشت....
__________________
يزدان را سپاس
___________

بازسازي خودورهاي دوديفرانسيل و كلاسيك ،تعمیرات و خدمات فنی تمامی خودروهای دودیفرانسیل ،فروش انواع وينچ ،جك هاي ليفت و تجهيزات آفرود،شیشه برقی پاترول+کمک فنرگازی،کمک فنر تمامی خودروها ، سری جدید،تعداد محدود،شيب سنج و ارتفاع سنج ،اينورتور 12 به220 ،كيت ارتفاع ،شمع هاي ايريديوم و پلاتينيوم سري جديد ،انواع روغن هاي اصل امريكايي :


تمامی محصولات و ادوات آفرود ،سفر ،کمپینگ در:

فروشگاه 4x4iran

اتوبان رسالت - مجتمع تجاری دنیای نور - ط اول - واحد 25
از 9 صبح تا 21 حتی روزهای تعطیل


09192160060



آخرین ویرایش توسط ali_70 در تاریخ ۲-۱۲-۱۳۹۰ انجام شده است.
Hossein آفلاین است   پاسخ با نقل قول
قدیمی ۲-۱۲-۱۳۹۰, ۰۰:۲۱   #5
ali_70
کاربران اخراج شده
 
آواتار ali_70
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
موقعیت: ایران
ارسالها: 2,207
تشکر: 2,574
تشکر شده 5,061 بار در 1,588 پست
پیشفرض

آقای شیبانی طبق کاتالوگ گروه بهمن(پاجرو بهمنی)
143 کیلو وات(تقریبا 194 اسب) در 5000 دور
و 313 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه


کاتالوگ پاجرو بهمنی و پاجرو نسل 4 رو به زبان فارسی می تونید از لینک های زیر دانلود کنید:

اولی معرفی 2 تا سایتی که کاتالوگ ها رو از توشون پیدا کردم

پورتال مرکز بهمن موتور
http://www.bmcenterco.com/default.aspx

به بخش مخزن اسناد رفته =>اطلاعات محصولات خودروهای تولیدی=> اول از همه فایل فونت رو دانلود کرده .بعد از اکسترکت کردن .فونت ها رو در قسمت فونت برنامه ادوب ریدر پیست کنید


http://www.bmcenterco.com/DocLib1/FONTS.zip


حالا بروشور پاجرو بهمنی رو دانلود کنید و از اطلاعاتش استفاده کنید:
اطلاعات یکسری روغن ها و مقدار اون ها نیز در این کاتالوگ موجوده
http://www.bmcenterco.com/DocLib1/%D...8%B1%D9%88.pdf


سایت بعدی
مزدا یدک
http://www.bahmanyadak.com/Site.aspx

به قسمت=>خدمات مشتری=>اطلاعات فنی=>دفترچه مالکین=>دفترچه راهنماي Pajero BK(پاجرو نسل 4)
با حجم 7.6 مگ (شامل 163 صفحه)

http://www.bahmanyadak.com/utils/getfile.aspx?Idn=6113

اهم مطالب: اطلاعات عمومي درباره اتومبيل، قفل كردن و باز كردن ماشين، صندلي‌ها و كمربند ايمني، صفحه نشانگر كنترل‌كننده‌ها، رانندگي مطلوب، حالت‌هاي اضطراري و نگهداري خودرو




به قسمت=>خدمات مشتری=>اطلاعات فنی=>گاهنامه فنی=>سيستماي پيشرفته خودرو Pajero 3500
با حجم 5.9 مگ(شامل 19 صفحه)

http://www.bahmanyadak.com/utils/getfile.aspx?Idn=908

موضوع‌هاي طرح شده در مستند: مشخصات خودرو ميتسوبيشي پاجرو، مشخصات پاجرو توليد شده در ايران، سيستمهاي پيشرفته خودرو ميتسوبيشي پاجرو توليد شده در ايران، سيستم ايموبلايزر، سيستم كيسه هوا، گيربكس اتوماتيك، قفل ديفرانسيل عقب، سيستم ضدقفل ترمز، سيستم كروز كنترل ...

آخرین ویرایش توسط ali_70 در تاریخ ۲-۱۲-۱۳۹۰ انجام شده است.
ali_70 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
قدیمی ۲-۱۲-۱۳۹۰, ۱۳:۵۰   #6
KERS
عضو سایت
 
آواتار KERS
 
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
موقعیت: تـــــــهران
ارسالها: 24
تشکر: 9
تشکر شده 71 بار در 24 پست
پیشفرض

درود بر شما عمو ساسان.

عرضم به حضور شما موتور V6 ای که زیر کاپوت اتولتون ارمیده، با کد 6G74 شناخته میشه که خود این 6G74 سه تا زیر رده داره. مدلی که در پاجرو بهمنی استفاده شده، مدل دو مدل سوپاپ ساده هست که در در پاجرو قدرت تولیدیش 205 اسب بخار و 313 نیوتون متر هست.
من نمیدونم چرا تو کاتالوگ 194 اسب بخار گفته شده. عده ای میگن برای هماهنگی با شرایط اقلیمی و سوختمون ECU رو تنظیم کردن که نتیجش قدرت کمتر بوده که من نمی پذیرم، چون فقط قدرت نیست که باید در اونصورت کاهش پیدا کنه، گشتاور هم باید کمتر بشه در صورتی 313 نیوتون متر دستنخورده باقی مونده.

محرک تویوتا FJ Cruiser هم موتور 1GR-FE هست که بر روی پرادوهای VX نصب بوده. این موتور گشتاورش 377 نیوتون متر هست. :)
KERS آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما KERS برای ارسال این پست سودمند:
ali_70 (۲-۱۲-۱۳۹۰), armanshakeri (۲-۱۲-۱۳۹۰), پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
قدیمی ۲-۱۲-۱۳۹۰, ۱۴:۰۸   #7
ali_70
کاربران اخراج شده
 
آواتار ali_70
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
موقعیت: ایران
ارسالها: 2,207
تشکر: 2,574
تشکر شده 5,061 بار در 1,588 پست
پیشفرض

من به این چنتا سایت سر زدم ،اما بیشتر دارم گیج می شم

از وقتی فهمیدم برای یک موتور ka24de (موتور رونیز) چند مدل رینگ و پیستون وجود داره،دیگه اصلا نمی تونم به کاتالوگ ها اعتماد کنم(چون هر کدومشون یه خروجی دارن)
_به نقل از یکی از دوستان تی تی :وقتی برای تهیه رینگ و پیستون برای رونیزش (یا پیکاپ(حضور ذهن ندارم)) به نمایندگی پارس خودرو مراجعه می کنه با چند مدل (پارت نامبر) مواجه می شه
بستگی به بازار هر کشور و قابلیت های مورد استفاده ،قطعات به کار رفته در موتور فرق می کنه(البته این استنباطیه که می کنم،اگه اشتباه منو راهنمایی بفرمایید)



و اما سایت:
ویکی پدیا(چون ویرایش می شه ،زیاد قابل اعتماد نیست)اما قدم اولیه که می شه شروع کرد،
اطلاعاتش هم نسبتا کامله
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Pajero

اینم اطلاعاتی که ویکی برای موتور پاجرو بهمنی نوشته
The 6G74 is a 3497 cc 24-valve unit available with either SOHC, DOHC, or MIVEC DOHC. Bore is 93 mm and stroke is 85.8 mm. Output for the SOHC version varies from 139 kW (189 PS; 186 hp) at 4750 rpm with 306 N·m (226 ft·lbf) of torque at 3750 rpm in the Pajero to 153 kW (208 PS; 205 hp) at 5000 rpm with 313 N·m (231 ft·lbf) of torque at 4000 rpm for other applications. For the MIVEC the output is 194 kW (264 PS; 260 hp) at 6000 and 324 N·m (239 ft·lbf) at 4500. The most common 6G74 has a cast iron engine block and an aluminum cylinder head. It uses MFI fuel injection and uses forged steel connecting rods. The MIVEC version of this engine was only available in the Mitsubishi Pajero Evolution.
The gasoline direct injection version of the 6G74 was launched in April 1997 as the first GDI V6 engine ever produced. It differed from the basic 6G74 in many ways apart from its unique fuel injection system — it had a crown-curved rather than flat combustion chamber, upright intake ports rather than angled, and a 10.4:1 rather than 10.0:1 compression ratio. Mitsubishi claimed 30 percent better fuel economy, a 30 percent reduction in emissions, and higher power outputs than diesels.[4]

می بینید که بسته به تکنولوژی به کار رفته ،خروجی موتور متفاوت است

از 186 اسب تا 260 اسب از این موتور گرفته اند

اما این مورد مشخصاتش خیلی به پاجرو بهمنی شبیه است
in the Pajero to 153 kW (208 PS; 205 hp) at 5000 rpm with 313 N·m (231 ft·lbf) of torque at 4000 rpm

کاتالوگ گروه بهمن نوشته تورک ماشین در دور 3500 ارائه می شه،اما ویکی نوشته در دور 4000

اینم یه سایت دیگه
http://www.goauto.com.au/mellor/mell...i&model=Pajero

http://www.goauto.com.au/mellor/mell...25712B001756BC

The 2.6-litre four-cylinder petrol engine was deleted, two new four-cylinder diesel engines arrived – a 71kW/198Nm 2.8-litre ‘atmosphere’ and a 92kW/292Nm turbo-charged version – while the 109kW/234Nm 3.0 V6 was joined by a 153kW/300Nm 3.5-litre DOHC 24-valve V6 in the top-line Exceed.

تو ویکی پدیا رو که نگاه می کردم،متوجه موتور 3.3 لیتری نشدم(که در کاتالوگ بهمن اشاره شده)
یک موتور 3.2 لیتری دیزل موجود است (که تقریبااز 164 اسب تا 200 اسب قدرت گرفته اند ازش)


اینم اطلاعات موتور پاجرو نسل 4 با 3.8 لیتر حجم
The 6G75 is a 3828 cc version with 95 mm (3.74 in) bore and 90 mm (3.54 in) stroke. Output varies from 172 kW (234 PS; 231 hp) and 339 N·m (250 ft·lbf) to 197 kW (268 PS; 264 hp) and 353 N·m (260 ft·lbf) depending on application. It has forged steel connecting rods.



پ.ن:http://www.volksaddiction.nl/techpages/pk.htm

این هم سایت میتسوبیشی هند هستش
همینطور که میبینید
اونجا ،پاجرو بهمنی با موتور 2.8 لیتری توربو دیزل عرضه می شه
http://www.mitsubishi-motors.co.in/pajero/
پیشنهاد می کنم حتما بازدید داشته باشید از قابلیت های پاجرو
http://www.mitsubishi-motors.co.in/p...erformance.php

تا 60 سانتی متر قابلیت عبور در آب را دارد و ...

در کنار عرضه پاجرو نسل 2(یکی از زیباترین طراحی های خودرویی ،به نظر من) پاجرو نسل 4 هم با نام مونترو montero عرضه شود

پاجرو یه اسم دیگه هم داره= شوگان


آخر سر هم نفهمیدم رونیز چند اسب قدرت داره(150 ؟ 155؟ 160؟)

ali_70 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
قدیمی ۲-۱۲-۱۳۹۰, ۱۸:۲۳   #8
KERS
عضو سایت
 
آواتار KERS
 
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
موقعیت: تـــــــهران
ارسالها: 24
تشکر: 9
تشکر شده 71 بار در 24 پست
پیشفرض

نقل قول:
ارسالی توسط پیر افرود مشاهده موضوع
درود بر شما جناب اقا kers خیلی تشکر که اطلاع دادید . در مورد گشتاور اف-جی کروزر من از نشریه تخصصی ویزه دو دفرانسیلها به نام افرود off road magazine به تارخ3/1390 مقاله بازگشت اسب سخت کوش - تست اف-جی کروزر صفحه 27 با این متن به شما عرض کردم (پیشرانه v6 - چهار لیتری fj با افزایش قدرت از 239 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه به 260 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه و البته کاهش گشتاور از 278 فوت پوند د 3700 دور به 271 فوت پوند در 4400 دور در دسترس خریداران میباشد) اگر بخواهید میتوانید این مجله را بخرید و بخوانید .خوب حالا شما بفرمائید عدد 377 را برای گشتاور اف-جی از کجا اوردید تا من هم به مدیر این نشریه جهت دروغ پردازی اعتراض کنم. اگر هم اتول شما اف-جی است انشالله که مبارکتان باشد و ببخشید که به وجود عالی قدر ان بی احترامی شده. در ضمن در مورد اسب یخار پاجرو من از روی این دو منبع که عکسش را الان در زیر قرار میدهم اطلاع رسانی کردم و باز از شما عذر میخواهم که اتول ما در مقابل اتول شما گنجشک هم نیست قربان....خیلی مخلصیم
خیلی چاکرم، کوچیک شما سینا هستم.

اقا fj من کجا بود؟ البته اصلا و ابدا بدم نمیاد داشته باشم اما جیب فعلی وسعتش اونقدر نیست که fj رو بتونم از توش در بیارم.

من فهمیدم اشکال کار کجاست، بنده و شما داریم در دو تا واحد مختلف گشتاور رو اعلام می کنیم. امریکایی ها و انگلیسی ها که از واحدهای متریک استفاده نمی کنن، گشتاور رو در واحد پوند فوت اعلام می کنن که از قضا شما هم از همین واحد استفاده می کنید. هر 1 پوند فوت = 1.35 نیوتون
بنده حقیر گشتاور رو در واحد نیوتون متر اشاره کردم، دلیل تفاوت ها همین بوده.

تو اون عکسهایی که گذاشتید، والا نمیدونم از کجا اومده این بحث موتور 3.3 لیتری 230 اسب بخاری. چون اصلا میتسوبیشی موتور 3.3 v6 نداشته، 3.0 یا 3.5 یا 3.8 تولید کرده.

ارادتمند
KERS آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
قدیمی ۲-۱۲-۱۳۹۰, ۱۹:۱۲   #9
ali_70
کاربران اخراج شده
 
آواتار ali_70
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
موقعیت: ایران
ارسالها: 2,207
تشکر: 2,574
تشکر شده 5,061 بار در 1,588 پست
پیشفرض

آقا سینا این کاتالوگ رو مشاهده کنید
http://www.bahmanyadak.com/utils/getfile.aspx?Idn=908

موتور 3.3 رو می بینید

اما اصولا نمی شه به کارخونه جات ایرانی اعتماد کرد،یا احتمالا اشتباه تایپی بوده

راجع به واحد ps کسی اطلاعی داره؟
یکسری قدرت رو بر حسب اسب بخار (hp) و یکسری هم بر حسب ps بیان می کنند


دوستان پاجرو سوار (آقای کینگ و آقای شیبانی)لطف کنید برای اینکه جو تاپیک عوض بشه ،چنتا عکس آتلیه ای از خودرو ها تون بزارید به تعداد زیاد
از داشبورد،تودوزی،موتور، و ..................
عاشق پاجرو بهمنیم
Attached Thumbnails
جهت مشاهده تصویر واقعی کلیک کنید

نام:	8.jpg‏
بازدید:	736
اندازه:	48.4 کیلوبایت
شناسه:	9790   جهت مشاهده تصویر واقعی کلیک کنید

نام:	IMG_0253.jpg‏
بازدید:	444
اندازه:	37.7 کیلوبایت
شناسه:	9791  

آخرین ویرایش توسط ali_70 در تاریخ ۲-۱۲-۱۳۹۰ انجام شده است.
ali_70 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما ali_70 برای ارسال این پست سودمند:
ali133 (۲-۱۲-۱۳۹۰), پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
قدیمی ۲-۱۲-۱۳۹۰, ۲۰:۴۰   #10
KERS
عضو سایت
 
آواتار KERS
 
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۹۰
موقعیت: تـــــــهران
ارسالها: 24
تشکر: 9
تشکر شده 71 بار در 24 پست
پیشفرض

نقل قول:
ارسالی توسط ali_70 مشاهده موضوع
آقا سینا این کاتالوگ رو مشاهده کنید
http://www.bahmanyadak.com/utils/getfile.aspx?idn=908

موتور 3.3 رو می بینید

اما اصولا نمی شه به کارخونه جات ایرانی اعتماد کرد،یا احتمالا اشتباه تایپی بوده

راجع به واحد ps کسی اطلاعی داره؟
یکسری قدرت رو بر حسب اسب بخار (hp) و یکسری هم بر حسب ps بیان می کنند


دوستان پاجرو سوار (آقای کینگ و آقای شیبانی)لطف کنید برای اینکه جو تاپیک عوض بشه ،چنتا عکس آتلیه ای از خودرو ها تون بزارید به تعداد زیاد
از داشبورد،تودوزی،موتور، و ..................
عاشق پاجرو بهمنیم
علی جان، لیست موتورهای بنزینی v6 میتسوبیشی این هست:

سری 6a1: کوچکترینشون 1.5 لیتری هست، بزرگترینشون 2.5 هست.
سری 6b2: تنها در نوع 3 لیتری تولید شده.
سری 6g7: در مدل های 2.5، 3.0، 3.5 و 3.8 لیتری تولید شده.

تمام.
نمیدونم این 3.3 رو از کجا پیدا کردند و نوشتند.
........................

در رابطه با ps و اینا. ببین، المانها فقط از ps استفاده می کنن و رابطش هم اینه که hp=1.015ps البته تقریبی هست و من اعشاراش رو گرد کردم.
البته ps اسم های دیگه ای هم داره. ایتالیایی ها از cv استفاده می کنن که اونم رابطش مثل رابطه ps هست.
سوئدی ها هم از واحد hk استفاده می کنن که باز اونم 1 چیزی مثل ps هست رابطش.

البته hp خودش چندین نوع داره که به تفاوت استانداردها بر می گرده. Hp net, hp din, bhp, sae hp و .... که 1 سری از hp ها تو دنیای تیونینگ کاربرد داره، 1 سری هم مربوط به گذشته میشن. ولی کلا، hp خالی توسط کارخانه های تولید اتومبیل استفاده میشن.
KERS آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما KERS برای ارسال این پست سودمند:
ali_70 (۲-۱۲-۱۳۹۰), پیر افرود (۲-۱۲-۱۳۹۰)
پاسخ

امکانات
حالات نمایش

قوانین ارسال
نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید

BB code فعال
Smilies فعال
[IMG] فعال
HTML غیرفعال
Forum Jump




ساعت: ۱۶:۰۲ بوقت GMT +3.5

Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1