سفر به اروپا


برای اطلاع از آخرین تور ها مشخصات خود و خودروی خود را به شماره 09192160060 sms نمایید.
آخرین اخبار گروه

برگشت   سایت تخصصی دودیفرانسیل ها، تورهای گردشگری و ورزشی > انجمن پاترولی ها > نگهداری از پاترول و مسائل آن

توجه

پاسخ
قدیمی ۱۵-۰۹-۱۳۹۱, ۱۷:۳۶   #1
p40
عضو سایت
 
آواتار p40
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۱
موقعیت: بندرعباس
ارسالها: 82
تشکر: 86
تشکر شده 432 بار در 80 پست
پیشفرض روش بدون هزینه کاهش صدای فن پاترول و افزایش کارآیی آن

دوستان چند وقت بود که صدای زوزه فن پاترول داشت من را دیوانه میکرد
و دنبال راههای مختلف برای حل آن بودم که در مشورت با اساتید متوجه شدم که حذف پروانه فابریک ونصب فن برقی به هیچ عنوان جوابگوی 6سیلندر به ویژه در منطقه گرمسیری مانند بندرعباس نخواهد بود پس دنبال تعویض فن با نمونه ای که صدای کمتر داشته باشد رفتم
ابتدا میخواستم فن 206 را بخورانم که بسیار مشکل و پر هزینه بود تعویض فن فابریک با فن رونیز یا پیکاپ هم روش دیگری بود که هزینه 45 هزار تومنی میطلبید و زیاد به کاهش صدایش هم مطمئن نبودم اما ناگهان یک روش جالب به ذهنم رسید
فن فابریک پاترول را باز کردم و دو عدد از پره های مقابل هم آن را بریدم به گونه ای که سه پره در یک طرف کنار هم و سه پره دیگر روبروی آنها قرار میگیرد:
http://www.4myup.com/viewer.php?file=75527387137891798222.jpg
نتیجه کار خیلی جالب بود علاوه بر کاهش 50 درصدی صدای زوزه فن بر خلاف آنچه تصور میکردم که قدرت خنک کنندگی آن کاهش پیدا میکند ولی افزایش چشمگیری در مکش فن و کاهش دمای موتور مشاهده گردید که فکر میکنم علت آن وجود دو حفره بزرگ بین پره ها و کاهش اعوجاج هوا و مقاومت کمتر پروانه در دورهای بالا گردیده
قبل از انجام این کار دمای موتور همیشه روی خط یک ثابت بود (ماشین ترموستات 76 درجه دارد) ولی الان حتی با روشن کردن کولر در ظهر 30 درجه بندرعباس آمپر از خط یک پایینتر است:
http://www.4myup.com/viewer.php?file=63269980059959095310.jpg
البته شاید دوستان دلایل علمی بهتری برایش پیدا کنند ولی ایده این کار را با دیدن فن 4 پره سواریهای تویوتا دهه 90 که مانند یک فن شش پر که دو پره آنرا بریده باشند ساخته شده بود گرفتم:
http://www.4myup.com/viewer.php?file=39072304353768370158.jpg
منتظر نظرات دوستان هستم
__________________
موتور توربو ديزل يعني خداحافظ:
-گرفتاري تنظيم كاربراتور- تعويض شمع و پلاتين- صف گاز ومخزن اضافي جاگير- خرابي ميكسر و رگلاتور- بوي دود و بنزين خام از درب عقب-هزينه سرسام آور بنزين- خاموش شدن در عبور از آب- ريپ زدن و خاموش كردن با گاز
اما .... جرأت ميخواد
ONLY TD42T
p40 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 19 تشکر کرده اند از شما p40 برای ارسال این پست سودمند:
askari (۱۵-۰۹-۱۳۹۱), ata-kabir (۱۸-۱۲-۱۳۹۱), behnam1528 (۱-۱۱-۱۳۹۲), ehsan_015069 (۱۵-۱۲-۱۳۹۱), Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), hamid 48 (۱۶-۱۲-۱۳۹۱), jeri (۱۵-۰۹-۱۳۹۱), jimbo (۱۵-۱۲-۱۳۹۱), kiya (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), mehdimsh (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), mmx (۱۵-۰۹-۱۳۹۱), omid_joon (۴-۰۲-۱۳۹۳), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), sepehr (۳۰-۱۰-۱۳۹۲), soheil2020 (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), قندهاری (۲۷-۱۰-۱۳۹۲), آرش501 (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), برادر قاچاقچی (۲۴-۰۹-۱۳۹۱), رضا. (۱۵-۰۹-۱۳۹۱)
قدیمی ۱۵-۰۹-۱۳۹۱, ۲۰:۰۹   #2
mmx
عضو سایت
 
آواتار mmx
 
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۱
موقعیت: تهران
ارسالها: 196
تشکر: 279
تشکر شده 1,077 بار در 214 پست
پیشفرض

داداش دمت گرم فکر جالب بود چند در صد صدا کم شده !!!!!!!!
mmx آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما mmx برای ارسال این پست سودمند:
askari (۱۵-۰۹-۱۳۹۱), Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), mehdimsh (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), p40 (۱۵-۰۹-۱۳۹۱), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), آرش501 (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), رضا. (۱۵-۰۹-۱۳۹۱)
قدیمی ۱۶-۰۹-۱۳۹۱, ۱۲:۱۳   #3
p40
عضو سایت
 
آواتار p40
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۱
موقعیت: بندرعباس
ارسالها: 82
تشکر: 86
تشکر شده 432 بار در 80 پست
پیشفرض

امروز متوجه شدم كه فن رونيز و اكثر ماشينهاي مدل بالا هم اين دو حفره عبور بهتر هوا را دارند:

__________________
موتور توربو ديزل يعني خداحافظ:
-گرفتاري تنظيم كاربراتور- تعويض شمع و پلاتين- صف گاز ومخزن اضافي جاگير- خرابي ميكسر و رگلاتور- بوي دود و بنزين خام از درب عقب-هزينه سرسام آور بنزين- خاموش شدن در عبور از آب- ريپ زدن و خاموش كردن با گاز
اما .... جرأت ميخواد
ONLY TD42T
p40 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 10 تشکر کرده اند از شما p40 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), hamid 48 (۱۶-۱۲-۱۳۹۱), jeri (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), kiya (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), mehdimsh (۱۶-۰۹-۱۳۹۱), omidzaman (۲۴-۰۹-۱۳۹۱), payam.kh (۱۹-۰۹-۱۳۹۱), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), sepehr (۳۰-۱۰-۱۳۹۲), برادر قاچاقچی (۲۴-۰۹-۱۳۹۱)
قدیمی ۱۵-۱۲-۱۳۹۱, ۱۰:۲۱   #4
ehsan_015069
عضو سایت
 
آواتار ehsan_015069
 
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۱
موقعیت: بندرعباس
ارسالها: 41
تشکر: 56
تشکر شده 161 بار در 36 پست
پیشفرض

سلام عکسا باز نمیشن میتونم از نزدیک بیام فن ماشینتونو ببینم ؟
ehsan_015069 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما ehsan_015069 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲)
قدیمی ۱۶-۱۲-۱۳۹۱, ۱۲:۵۹   #5
hamid 48
عضو سایت
 
آواتار hamid 48
 
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۱
موقعیت: تهران
ارسالها: 52
تشکر: 476
تشکر شده 183 بار در 50 پست
پیشفرض

ايده جالبيه. فقط ميشه سرجاي خودش پره ها رو بريد يا قاب پروانه بايد باز بشه؟
hamid 48 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما hamid 48 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲)
قدیمی ۱۶-۱۲-۱۳۹۱, ۱۳:۳۲   #6
ali4x4
عضو سایت
 
آواتار ali4x4
 
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۹
موقعیت: mazandaran
ارسالها: 111
تشکر: 139
تشکر شده 310 بار در 95 پست
ali4x4 ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض

سلام. ابتکار جالبی در کاهش صدای پروانه هست. ولی قبلأ ها که یک موتوری دمایش زیاد بالا میرفت با بستن پروانه ای با تعداد پره های بیشتر مشکلش حل میشد. این یعنی تعداد پره ی بیشتر مساوی با پرتاب باد بیشتر البته شاید این تصور من غلط باشه چون شما به صورت عملی تست کردید لابد درست جواب میده دیگه. من یک پژو 504 داشتم که پروانه ش را برای زمستان ها 3 تایی میکردم.
ali4x4 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما ali4x4 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), sepehr (۳۰-۱۰-۱۳۹۲)
قدیمی ۲۷-۱۰-۱۳۹۲, ۱۶:۱۵   #7
9146182346
عضو سایت
 
آواتار 9146182346
 
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۲
موقعیت: اردبیل
ارسالها: 16
تشکر: 41
تشکر شده 40 بار در 18 پست
پیشفرض

دوستان بریدن یک پره یاچند پره از پروانه مگه باعث بهم خوردن بالانس پروانه ودر نهایت خرابی بلبرینگ واترپمپ نمیشه؟
__________________
9146182346 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما 9146182346 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), sepehr (۳۰-۱۰-۱۳۹۲)
قدیمی ۲۸-۱۰-۱۳۹۲, ۰۰:۰۵   #8
0751
عضو سایت
 
آواتار 0751
 
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۱
موقعیت: abadeh
ارسالها: 37
تشکر: 4
تشکر شده 68 بار در 28 پست
پیشفرض و

با سلام.اکر بطور دقیقا مساوی و روبروی هم بریده بشه بالانسش به هم نمیخوره
0751 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما 0751 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), S70 (۲۸-۱۰-۱۳۹۲)
قدیمی ۲۸-۱۰-۱۳۹۲, ۰۱:۰۹   #9
S70
عضو سایت
 
آواتار S70
 
تاریخ عضویت: بهمن ۱۳۸۹
موقعیت: سجاد از شيراز
ارسالها: 173
تشکر: 1,085
تشکر شده 427 بار در 126 پست
S70 ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض

آقا کسی تاحالا طولانی مدت این کارو انجام داده ببینیم چجوری جواب میده؟بریم یه پروانه نیسانی بخریم پره هاشو کم کنیم ببیندیم؟آخه رادیاتور ماشین من 5 لوله،هواهم صفر درجه اس ولی بازم یه مقدار صدای فن اذیتم میکنه بنظرم با مکش هوای کمتر هم مشکلی پیش نمیاد.علما و فقها اجماعی بکنن تصمیمی اتخاذ بفرمایند...
S70 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما S70 برای ارسال این پست سودمند:
corzam (۲۸-۱۰-۱۳۹۲), Farzin Power (۲۸-۱۰-۱۳۹۲)
قدیمی ۲۸-۱۰-۱۳۹۲, ۱۲:۲۸   #10
patrol4x4
عضو سایت
 
آواتار patrol4x4
 
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۰
موقعیت: قوشا چاي
ارسالها: 774
تشکر: 1,796
تشکر شده 2,056 بار در 619 پست
پیشفرض

دوستان بدون هزینه کردن چیزی عملی نیست به قولی .. بی مایه ..
__________________
خدایا چنان کن سرانجام کار که تو خوشنود گردی و ما رستگار

ای بابا باز ماشین و گرون کردند بابا ملت نخرین بخدا این ملت ازرشش بیشتر از اینهاست فقط چند ماه نخرین
patrol4x4 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما patrol4x4 برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۲۳-۱۱-۱۳۹۲), S70 (۳۰-۱۰-۱۳۹۲), sepehr (۳۰-۱۰-۱۳۹۲)
پاسخ

امکانات
حالات نمایش

قوانین ارسال
نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید

BB code فعال
Smilies فعال
[IMG] فعال
HTML غیرفعال
Forum Jump




ساعت: ۲۲:۴۸ بوقت GMT +3.5

Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1