سفر به اروپا


برای اطلاع از آخرین تور ها مشخصات خود و خودروی خود را به شماره 09192160060 sms نمایید.
آخرین اخبار گروه

برگشت   سایت تخصصی دودیفرانسیل ها، تورهای گردشگری و ورزشی > انجمن تخصصی کمپینگ،گردشگری و آفرود > رانندگی

توجه

پاسخ
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۱۷:۳۴   #1
ehsansafa
عضو سایت
 
آواتار ehsansafa
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۰
موقعیت: نصف جهان
ارسالها: 89
تشکر: 127
تشکر شده 159 بار در 64 پست
Thumbs up با هر شاسی بلندی به بیابان نروید

دنیای خودرو – امید آذرزمانی: هر گروه از خودروها علاقمندان خاص خود را دارند.خودروهای شاسی بلند نیز عموما مورد توجه کسانی است که به طبیعت و طبیعت گردی نیز عشق می ورزند.خصوصیت های ویژه این خودروها باعث شده تا آنها مرکبی راهوار برای کوه و دشت باشند.از این رو به سراغ یکی از چهره های شناخته شده طبیعت گردی ایران رفتیم.محمد علی اینانلو کسی است که وجب به وجب طبیعت ایران را با خودرو و پای پیاده در نوردیده است.پای گفتگوی او نشستیم تا برای ما از خودرو و طبیعت بگوید.
اولین خودرویی که با آن رانندگی را شروع کردید چی بود؟
جیپ بود، یک جیپ آمریکایی.
اولین ماشینی که با آن به دل طبیعت رفتید کدام بود؟
این خودرو هم جیپ بود. جیپ جنگی مربوط به جنگ جهانی دوم.از آنها که کاپوت کوتاهی دارند.
به نظر شما بهترین ماشین برای سفرهای آفرود کدام ماشین است؟
ببینید این ماشین‌ها خیلی زیاد شدند. یک زمانی فقط جیپ جنگی بود با اون دنده کمک پایین و پلوس خلاص‌کن هم که هنوز نیامده بود حداکثر هم 80 کیلومتر در ساعت می‌رفت که ما فکر می‌کردیم داره پرواز می‌کنه اون‌وقت‌ها جوان بودم و توی چله زمستان تا بجنورد باهاش می‌رفتم و از سرما توی ماشین بخاری نفتی روشن می‌کردیم. بعد که لندروور اومد گفتیم که دیگه آخر قضیه اومده چون اتاق داشت و ما سردمان نمی‌شد ولی رانندگی خیلی خشکی داشت ولی ماشین‌های خوبی بود هیچ جا گیر نمی کرد بعد هم مدل‌های مختلف جیپ اومد. من همه ماشین‌های فورویل درایو را داشتم یا با آن رانندگی کردم ولی الان اینقدر زیاد شدن که آدم سخت می‌تونه یکیشو انتخاب کنه.
با همه شاسی بلندها می توان به بیابان رفت؟
این ماشین‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی دسته suv و دسته دوم suv با خصوصیات آفرود هستند. اون suvها که من به تازگی هم با یک دستگاه از آنها بیابون بودم توی خارج از جاده زیاد کارایی نداره و برای توی جاده خوب است.جاده های شیب دار را هم خوب بالا می رود، یا مثلاً اگه توی جاده چالوس داری رانندگی می کنی یکدفعه برف‌ بگیره این‌جور ماشین‌ها از سواری بهتر عمل می‌کند ولی با توجه به بودجه‌ای که ما داریم خیلی از ماشین‌ها واسمون قابل دستیابی نیست. من اخیراً خارج از کشور بودم دیدم مثلاً gmc یک مدل زده که با توجه به امکاناتش برای من خیلی ایده‌ال هست ولی اولاً داخل کشور وارد نمی‌شه بعد هم پای اون تویوتا لندکروز هست که باید 150 تا 160 میلیون پول بدهید برای خرید آن.
با این تفاسیر به نظر شما بهترین فورویل‌درایو کدومه؟
من رنجروور را خیلی می‌پسندم چون سواری نرم و راحتی داره و تقریباً جز اولین ماشین‌هایی بود که دیفلاک (قفل دیفرانسیل) داشت که این سیستم توی بیابون خیلی به درد ما می‌خوره ولی ایرادی که رنجروور داشت این بود که مدل‌های اولش دودر بود که بعدها با تولید مدل چهاردر این ایراد هم برطرف شد. واسه جاده هم بلیزر را می‌پسندم که توی برف هم خوب حرکت می کند. ولی در مجموع و با توجه به اینکه من همه اینها را امتحان کردم و بیشترشان را هم داشتم، در کل لندکروز استیشن را بهتر می دانم.
با توجه به اینکه می‌دونم شما چند ماشین فورویل دارین بیشتر از کدوم استفاده می‌کنید؟
البته بستگی به جایی که می‌خواهم بروم دارد. من هشت خودرو فورویل دارم ولی مثلاً واسه عبور از دره‌های تنگ از جیپ استفاده می‌کنم ولی جیپ جای کمی دارد و شما دو جفت پوتین اضافه داخل آن بگذاری پر می‌ شود ولی لندکروز از همه بیشتر به من خدمت کرده است.
رانندگی در طبیعت چه تفاوتی با جاده دارد؟
خب بهتره که این سئوال چند قسمت بشود. اول اینکه رانندگی شهر با جاده چه تفاوتی دارد و چه تفاوتی جاده با بیابون دارد.چون خیلی‌ها این مساله رو نمی‌دونن. شما توی شهری مثل تهران منهای تصادف‌هایی که توی اتوبان‌ها از 11 شب تا 4 و 5 صبح اتفاق می‌افته حداکثر تصادفی که می‌کنن به خاطر رانندگی کردن های زیگزاگی و انحراف به چپ و راست است.البته این جوان ها من دیدم لایی می‌کشند که متاسفانه باعث تصادف می شود. رانندگی داخل شهر با رانندگی توی جاده خیلی فرق می‌کنه و اکثر کسایی که راننده شهر هستند راننده جاده نیستند، به همین دلیل که در گردشگری‌ها در تعطیلات شاهد این همه تصادف هستید چون خیلی از مردم رانندگی جاده رو بلد نیستند. در جاده یک فرهنگ دیگری حاکمه، اولاً در جاده به دلیل سرعت بالا اشتباه برابر ***ه برعکس شهر که در خیلی موارد به خسارت مالی منتهی می شود. اون وقت در جاده مثلاً می‌بینی که طرف از اینجا با باجناقش قرار گذاشته با دو تا پراید پشت‌سر هم حرکت کنند و سالم برن و برگردن به همین خاطر تا مشهد با سرعت 60 کیلومتر حرکت می‌کنن. اونجایی که می‌تونه 110 بره همین 60 تا را می‌ره. اونجای که باید 30 تا بره باز همون 60 تا رو می‌ره، در نتیجه جایی که باید 30 تا بره از پیچ نیافته بیرون و جایی که باید 110 بره باعث تصادف می‌شه در حالی که در کشورهای دیگه مثلاً کانادا علاوه بر حداکثر سرعت، حداقل سرعتم زده که اگر از حداقل کمتر هم بری سر و کارت با پلیس هست. ماشین‌هایی که با فرهنگ رانندگی شهری در جاده حرکت می‌کنن باعث تصادف می‌شوند. یا به عنوان مثال شما وقتی توی شهر می‌خوای گردش به چپ کنی راهنما می‌زنی یه نگاهی‌ هم به آینه‌ها می‌کنی که ماشین نیاد، حالا همین کار رو توی جاده انجام می‌دن یعنی داری با سرعت 110 تا می‌ری یکهو می‌بینی یکی وایستاده وسط جاده راهنمای چپشم زده می‌خواد دور بزنه در حالی که قانون دور زدن به چپ جاده اینکه اول راهنمای راستو بزنی بری توی شانه خاکی راست بعد وقتی دیدی هیچ ماشینی نمی‌یاد اون وقت دور بزنی 90درصد راننده‌های ما اینو نمی‌دونن. یا مثلاً فرهنگ چراغ دادن و فیلرها را نمی‌دونن که نور پایین و کمی نور بالا و باید استفاده کنن و یا اینکه دیر روشن کردن چراغو نشانه شجاعت می‌دونند. در حالی که در اروپا و آمریکا وقتی ماشین‌های جدید و استارت می‌زنی چراغ‌ها روشن می‌شوند.این یعنی چراغ در نور کم اینقدر اهمیت دارد مخصوصا تو گرگ و میش غروب. می‌خوای سبقت بگیری می‌بینی ماشین نمی‌یاد. همین که می‌ری تو سبقت یکدفعه دو تا چراغ جلو چشمات روشن می‌شه.در حالی که اولین اصل رانندگی جاده می‌گه شما باید اول دیده بشی قبل از اینکه ببینی و ما اینو رعایت نمی‌کنیم و ده‌ها نکته دیگه.
و فرق رانندگی بیابون با جاده چیه؟
رانندگی توی بیابون یک فوت و فن هایی داره که راننده‌های جاده هم بلد نیستند. من داشتم دوستی که راننده پایه یکم بوده ولی توی بیابون وقتی ماشینو دادیم دستش اولین کاری که کرد دو تا لا ستیک‌های سمت راستو زد به سنگ پنچر کرد. توی بیابون باید با جنس زمین و گیاهان آشنا باشی مثلاً تو کویر که داری حرکت می کنی باید از دور که می‌بینی بفهمی اون زمینی که دیده می شه رنگه باتلاقه. باید از دور بفهمی اون جنس گیاهی که می‌بینی توش نری چون اگر بری اینقدر ناهمواره و دست‌انداز داره که ماشینو خورد می‌کنه که بهش می‌گن کاروان‌کش‌ دیگه نمی‌تونی از توش بیرون بیای. در بیابون فرمول‌اول اینه که هر نوع اختلاف رنگی خطرناکه. حالا اگه همه اینها رو بدونی تازه باید بلد باشی چه طوری این عوارض را رد کنی یعنی چقدر سرعت داشته باشی، چطوری نیم چرخ بری که دست‌انداز نشه و ... اگه با کسی که راننده بیابون نباشه 100 کیلومتر تو بیابون بری همچین که برگشتی حتماً دیسک کمر می‌گیری. آدم غیرحرفه‌ایی 2000 تا دست‌انداز از جایی که دست‌انداز نداره درمی‌آره. تازه علم بیابونو که یاد گرفتی باید جنس ماشین خودتو بشناسی یعنی باید بدونی که پهنای محورها و وزن ماشین چقدره آیا از اینجا می‌تونه رد شه یا نه، باید شیوه استفاده از دنده‌ها و کمک سبک و سنگین را کاملاً‌ بلد باشی و چطور از دیف‌لاک (قفل دیفرانسیل) استفاده کنی خیلی مهمه. ما در موسسه یک بخشی از کارمون همینه که روش رانندگی با ماشین‌های فورویل را آموزش می دهیم.
آقای اینانلو بعد از این همه گشت‌وگذار در طبعیت کدام بخش از طبیعت را برای رانندگی ترجیح می‌دهید یا بهتر بگم دوست دارید؟
من کویر رو خیلی دوست دارم و خیلی هم ازش خاطره دارم.به نظرم برای رانندگی بیابونی هم بهترین مکان کویر است.
به نظر شما زیباترین جاده ایران کدام جاده است؟ البته جاده آسفالت که مردم هم در اون رانندگی می‌کنند؟
خیلی سخت میشه انتخاب کرد چون جاده زیبا خیلی داریم ولی نمی‌تونم بگم مردم می رن شلوغش کنن (خنده) ولی یکی از زیباترین‌ جاده‌ها جاده خوش‌ییلاقه که از شاهرود به آزادشهر می‌رسه و البته جاده اسالم به زنجان که این هم خیلی زیباست.
زیباترین قسمتی که در طبیعت تا حالا در آن رانندگی کردین کجا بوده؟
دو سه جا البته بوده. یکی یه قسمت از جنگل‌های تالش که موقعی که مه گرفته خیلی زیباست. اونم در دل جنگل. یکی در پارک ملی توران به نام شاخ‌اسب‌انداز که می‌تونستی با سرعت 200 کیلومتر گاز بدهی روی دریاچه نمک.
به کسانی که با ماشین‌های فورویل به طبیعت و به خصوص اخیراً کویر می‌روند چه سفارش می‌کنید؟
در درجه اول نه به فورویل‌سواران، به خصوص به فورویل‌سواران، چون امکانات بیشتر دارن می‌گم طبیعت رو مال خودشون ندونن. خودشان را متعلق به طبیعت بدونند، یعنی به حرف اینکه این ماشین الان قدرتش به ما اجازه می‌ده این تپه رمل ها را بریم بالا لزوماً نریم چون اون چیزی که طبیعت با باد و باران ظرف ده‌ها سال درست کرده ما با یک دنده کمک ظرف چند دقیقه خرابش نکنیم. یا بی‌خودی تو بیابون رد چرخ نندازیم. رد اضافه تو بیابون زشته کسی راننده بیابونه که رد اضافه تو بیابون نندازه. اگه قرار باشه هر عکاسی و فیلمبرداری دوربینشو برگردونه از یک قسمتی از بیابون عکس بگیره رد یه جیپ تو عکس باشه دیگه زیبایی باقی نمی مونه.رد اضافه نندازیم فکر کنیم که این حرف یعنی چی.
یک خودروی مناسب برای طبیعت‌گردی باید دارای چه تجهیزاتی باشه؟
خوب این برمی‌گرده به بحث اکویپمنت یعنی وسایل و ابزارها. خب هر کسی بنا به تجربه باید یک چیزهایی داشته باشه.
اولاً هر طبیعت‌گردی باید برنده و سوزنده و دوزنده همراه داشته باشه بعد باید قطعاتی مثل وایر، شمع و غیره رو به همراه آچار کامل داشته باشه. عرض شود که جک و تخته برای زیر جک و اگر لاستیک تویوب‌لس باشه پمپ ‌باد باید حتماً همراه باشه اگر لاستیک تیوبلس نباشد پشت خودرو باید وسایل پنچرگیری باشد. حالا وینچ بیل و اره پرژکتور و در کل لوازم وسایل و خوراک سه روز زندگی رو باید با خودش داشته باشد.
الان چه ماشین های شاسی بلندی دارید؟
من الان چهار تا تویوتای لندکروز دارم، یک جیپ رنه‌گید و یک جیپ شهباز. یک بلیزر هم دارم که البته چون کار خودش را کرده است بازنشسته اش کردم.
از کدام بیشتر استفاده می‌کنید؟
از لندکروز.
چرا ؟
چون خیلی جا داره و این مورد نیاز منه و ماشین بسیار قوی و مقاوم و معمولاً تو این 30 سالی که من لندکروز سوار می‌شم هیچ جا منو نذاشته و از نظر فنی ساده ‌ است.
ehsansafa آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 9 تشکر کرده اند از شما ehsansafa برای ارسال این پست سودمند:
1364 (۵-۰۵-۱۳۹۱), 6453 (۱۳-۰۱-۱۳۹۱), allahyari_ahmadreza (۱۰-۰۴-۱۳۹۱), Hamid Behnamfar (۱۴-۰۵-۱۳۹۱), maijroy (۱۹-۰۳-۱۳۹۲), PaPaTi (۱۰-۰۴-۱۳۹۱), toity (۱۷-۰۲-۱۳۹۱), کامی کراس (۱۲-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۱۷:۳۵   #2
ehsansafa
عضو سایت
 
آواتار ehsansafa
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۰
موقعیت: نصف جهان
ارسالها: 89
تشکر: 127
تشکر شده 159 بار در 64 پست
Thumbs up

حالا کمی از حال و هوای فورویل فاصله بگیریم، به نظر شما بهترین ماشین سواری کدام ماشینه؟
خب مرسدس‌بنز بهترینه، ولی من زانتیاسوار می‌شم. به نظر من ماشین آدمو ببره بیاره و بخاری و کولرش خوب باشه ماشین خوبیه. ولی اگر بخوام برم بالای شهر اون وقت 206 سوار می‌شم (خنده).
تا حالا شده از ماشین قطع‌ امید کنید و ماشین رو رها کنید و برید؟
بله بارها شده. مثلاً در یکی از سفرها ماشین رو رها کردیم و رفتیم دنبال هدفی که داشتیم بعد چهار تا تراکتور اومدن ماشین ما رو بیرون بیارن خودشونم تو گل فرو رفتن. یک بار هم توی کویر مسیله قم ماشین فرو رفت و حتی کارمون به 110 و هلیکوپتر کشید ولی رها کردن ماشین همیشه کار درستی نیست چون کمک‌هایی که برای شما میان از روی ماشین و رد اون شما رو پیدا می‌کنن و اگر گیر کردید حداقل این که آب رادیاتوررو واسه خوردن دارین البته قبل از فصل استفاده از ضد یخ.
بهترین خاطره شما از سفر با ماشین فوریول در طبعیت چیه؟
همه این رفت‌وآمدها برای من خاطره شده. می‌دونی من با ماشین‌هام رفیق‌ام، چون بیشتر وقت‌ها من تنها سفر می‌کنم چه زمانی که شکارچی بودم و چه زمانی که فیلم‌ساز شدم چند بار این اتفاق افتاده که لندکروزم خراب شده. یکم باهاش صحبت کردم راه افتاده یک بار منو تا دم در خونم رسوند رفتم لوازمی که می‌خواستم و برداشتم بعد هر کاری کردم روشن نشد که نشد.
بهترین خاطره و بدترین خاطره‌تون چیه؟
بهترین که همه زیبایی‌هایی که توی طبیعت هست واسه من خاطره هست. ولی کویر مسیله قم کسی جرات نمی‌کنه تنهایی بره یعنی با یک ماشین بره چه برسه به اینکه تنهایی بره. فصل شکار کل بود بهش می‌گن فصل کل دو من گنبد کاووس بودم از اونجا که با بچه‌های تهران تماس گرفتم که واسه شکار مرغابی کی می‌رین، گفتن یکشنبه می‌ریم منم گفتم خب می‌یام تهران یک شکار مرغابی با اینا می‌رم بعد واسه کل برمی‌گردم شاهرود. من آمدم یکشنبه‌شون شد دوشنبه، دوشنبه شد سه‌شنبه شد چهارشنبه من دیگه منتظرشون نشدم، اون منطقه‌ایی رو هم که می‌خواستم برم بلد نبودم واسه همین زنگ زدم به خدا بیامرزد حاجی مسنی که بهش می‌گفتن پیر بیابون خیلی وارد بود. تلفنی از اون کروکی گرفتم بعد کروکی رو سه چهار نسخه کشیدم دو نسخه گذاشتم خونه گفتم اگه من تا پنج روز نیامدم اینو بدید به فلانی که بیاد دنبالم بعد رفتم یک نسخه گذاشتن پلیس‌راه، جایی که دیگه از جاده آسفالت می‌رفتم بیرون گفتم اگر اومدن دنبالم اینو بهشون بدین بعد وارد کویر شدم و کم‌کم راهمو گم کردم دیگه یه جایی دیدم اینجا اونجایی نیست که باید می‌آمدم ولی خب گفتم ولش کن مردم بعد یک جایی ماشین فرو رفت با چه مکافاتی وینچ کشیدم و خلاصه ماشین و درآوردم حالا گلی شده بودم خیس شده بودم چون رفته بودم زیر ماشین خلاصه تصمیم گرفتم برگردم سر کروکی رسیدم به جایی که توی کروکی مشخص کرده بودم که دیگه آب درآوردم و دوش گرفتم. ساعت سه صبح بیدار شدم لوازم شکار مرغابی و غاز جمع کردم دیدم یک مهتاب در اومده قد این اتاق که یکم تو اون کویر نرم دویدم و ورزش کردم همین‌طوری محو اون مهتاب یه املتی واسه خودم درست کردم خلاصه بعد از سه روز تازه دوستام اومدن و منو وسط کویر پیدا کردن ولی اون شب‌ها من بودم و ماشینم که خیلی با هم حال کردیم اونم با آهنگ شب، سکوت و کویر.
خب آقای اینانلو این بهترین خاطره بود یا بدترین خاطره چون هم سخت بود هم شیرین.
ببینید کویر واقعاً شوخی نداره شما توی جنگل و کوه می‌تونی خودتو زنده نگهداری ولی کویر داستان متفاوتی داره.
و حا لا بدترین خاطره؟
یک بار توی کویر با دو تا شکارچی روبه‌رو شدیم که شب چادر و مهم‌تر از اون ماشینو گم کرده بودن و از سرما تلف شده بودن در حالی که از 15 متری چادر رد شده بودن ولی اونو ندیده بودن. اینه که توصیه من به اونهایی که کویر می‌رن اینه که از قبل از تاریکی حتماً یکی یا تو ماشین یا چادر بمونه و یک چراغ بالای ماشین روشن کنه.
روی ماشین‌هاتون چه تغییراتی ایجاد کردید؟
معمولاً روی فنرهاش کار می‌کنم، وینچ حتماً میگذارم، چون بار زیاد دارم مثلاً در هر سفر 20 لیتر آب با خودم می‌برم یک لایه و زیر به فنرها اضافه می‌کنم بعد هم وسایل اضافی رو از ماشین خارج می‌کنم تا اگر جایی گیر کردم راحت‌تر بیرون بیام مثلاً این زاپاس‌هایی که زیر این ماشین‌هاست خیلی مشکل‌سازه هم وزنش زیاده هم اگر یک بار تو گل گیر کنی بیرون اوردنش مکافاته من حتی رکاب‌ها رو باز می‌کنم واسه بیابون ماشین هر چه ساده‌تر و مکانیکی‌تر باشه بهتره.
تا حالا شده ماشینتون جانتان را نجات دهد؟
خیلی زیاد مثلاً بارها توی کویر گیر افتادم تا آمدن کمک شاید یکی دو روز توی ماشینم زندگی کردم.
تا حالا اتفاق افتاده که از دست حیوانی مثلاً گرگ به ماشین پناه ببرید؟
نه اتفاقاً اونا از دست من فرار می کنند.
برای سفر به طبیعت از بین فورویل‌های کلاسیک و جدید که امکانات کمکی زیادی هم دارن کدوم رو ترجیح می‌دین؟
من بین اینها کلاسیک ها رو انتخاب می‌کنم. ماشین‌های جدید اولاً همه وسایلشان پلاستیکی و ***نده شده است. ثانیاً اونقدر پیچیده و کامپیوتری شده که هر جا بمونه دیگه مونده ماشین‌هایی که با یک ور رفتن ساده دوباره راه بیفتن را ترجیح می‌دهم. الان شما یک لندکروز 2011 رو درب موتور که می‌زنی بالا هیچ چیز نمی‌بینی همه چیز کامپیوتری شده اینها بیشتر به درد بزرگراه ها می‌خوره نه کویر مسیله. کافیه این‌جور ماشین‌ها به یک آببر بخورند اون وقت بر اثر ضربه همه چیزشون از کار می‌افته. در کل ماشین‌هایی که مربوط به دهه 90 تا سال 2000 می‌شوند را ترجیح می‌دهم چون نه کامل فورویل کلاسیک هستند و نه خیلی پیچیده.
تا حالا تصادف داشتید؟
خوشبختانه نه فقط یک بار اتفاق افتاد که اونم هم تقصیر من نبود و هم شدید نبود. یک بار وسط جاده یک کامیونی دلش خواست دور بزنه که من هم با ماشین سواری بودم که ماشین و تا لحظه آخر با دنده کنترل کردم می‌خواستم از سمت چپ ردش کنم که هی آمد وسط جاده در آخرین لحظه چشمام کاملاً باز بود دیدم دارم می‌روم زیر کامیون که پیچیدم زدم به لاستیک‌هاش. به جز این دیگه تصادفی نداشتم.
موتورسوار هم هستین مثلاً موتورکراس؟
بله این هم شاهدش،(پایش را نشان می دهد که جای زخمی قدیمی روی آن مانده است).من سال‌ها موتورسوار بودم و هنوز هم با موتور کویر می‌روم ولی هیچ وقت با موتور دنبال شکار نکردم چون این کار دیگه شکار نیست نامردیه. یک بار با موتور رفتم دنبال عکاسی از درناها.این درناها بالای سر من می‌رفتن من هم روی موتور هی از اینها عکس می‌گرفتم یکهو دیدم موتور وایساد من رفتم که دیگه حسابی زخمی شده بودم.
چه موتورهایی تا به حال داشتید؟
اون موقع این موتورهای دو سیلندر اومده بود که معروف بود به 1000 که داشتم قبل از اون هم یک موتوری داشتم که روسی بود بعد از اون هم سوزوکی بود.
به نظر شما بهترین راننده آفرودی که دیدی کیه ؟
خوب من چهار- پنج نفررو مثال می‌زنم. یک دوستی داشتیم که ارمنی بود به اسم آرسن که بهترین راننده بیابون بود بعد از اون دو تا برادرم هستند بعد پسرم آرش و قبل از اینها هم خودم.
آقای اینانلو از شما تشکر می‌کنم اگر صحبت خاصی هست بفرمایید؟
ممنونم و فقط به فورویل‌سواران توصیه می‌کنم رد اضافه تو بیابون نندازید زشته.
ehsansafa آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما ehsansafa برای ارسال این پست سودمند:
6453 (۱۳-۰۱-۱۳۹۱), allahyari_ahmadreza (۱۰-۰۴-۱۳۹۱), Hamid Behnamfar (۱۴-۰۵-۱۳۹۱), maijroy (۱۹-۰۳-۱۳۹۲), toity (۱۷-۰۲-۱۳۹۱), کامی کراس (۱۲-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۱۹:۵۲   #3
yadi
عضو سایت
 
آواتار yadi
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
موقعیت: تهران
ارسالها: 306
تشکر: 960
تشکر شده 1,183 بار در 275 پست
پیشفرض

با سلام خدمت سروران گرامی به خصوص عمو ساسان...
متاسفانه خبر رسیده خودروی FJ60ایشون به رانندگی آرش(پسرشون) تو کویر لوت تو عید 91چپ کرده..ولی خدا رو شکر به خودشون آسیب نرسیده....
لازم به ذکر است که ایشون به همراه چند تن از دوستان سایت همسایه از پیش از عید در حال عبور از کویر لوت و تهیه مستند هستند....آرزوی موفقیت براشون دارم...
گزارش بیشتر
http://www.tt.tuningtalk.com/forum/v...?f=188&t=71500
__________________
با تقدیم احترام.....
yadi آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما yadi برای ارسال این پست سودمند:
ali_70 (۹-۰۱-۱۳۹۱), Farzin Power (۱۹-۰۶-۱۳۹۱), Hamid Behnamfar (۱۴-۰۵-۱۳۹۱), imsi (۱۰-۰۱-۱۳۹۱), toity (۱۷-۰۲-۱۳۹۱), پیر افرود (۹-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۲۲:۰۱   #4
ali_70
کاربران اخراج شده
 
آواتار ali_70
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۸۹
موقعیت: ایران
ارسالها: 2,207
تشکر: 2,574
تشکر شده 5,061 بار در 1,588 پست
پیشفرض

نقل قول:
ارسالی توسط ehsansafa مشاهده موضوع
ما در موسسه یک بخشی از کارمون همینه که روش رانندگی با ماشین‌های فورویل را آموزش می دهیم.


اسم این موسسه چیه؟و چه کاری انجام میدن؟
ali_70 آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۲۳:۱۹   #5
javad defender
عضو سایت
 
آواتار javad defender
 
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
موقعیت: اردبیل
ارسالها: 1,165
تشکر: 2,067
تشکر شده 5,063 بار در 1,118 پست
پیشفرض

عمو من چند بار خوندم اما فک کنم مربوط به اقای اینالو میباشد این حرف
__________________
خداحافظ
javad defender آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما javad defender برای ارسال این پست سودمند:
yadi (۱۰-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۲۳:۲۱   #6
javad defender
عضو سایت
 
آواتار javad defender
 
تاریخ عضویت: آذر ۱۳۹۰
موقعیت: اردبیل
ارسالها: 1,165
تشکر: 2,067
تشکر شده 5,063 بار در 1,118 پست
پیشفرض

حالا عمو یه سوال حالا من که خیلی قته تو بیابون رانندگی میکنم حالا دیگه شک دارم که راننده بیابون هستم یا نه اینو میدونم که تو شهر خیلی ************************************************** ********************** هستم خیلی بد رانندگی میکنم اما حالا سنگ محک ما چی میتونه باشه؟
__________________
خداحافظ
javad defender آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما javad defender برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۱۹-۰۶-۱۳۹۱), پیر افرود (۱۶-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۲۳:۴۵   #7
ehsansafa
عضو سایت
 
آواتار ehsansafa
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۰
موقعیت: نصف جهان
ارسالها: 89
تشکر: 127
تشکر شده 159 بار در 64 پست
پیشفرض

نقل قول:
ارسالی توسط پیر افرود مشاهده موضوع
علی جان سلام : من الان این نوشته رو دارم میبینم . اگر این اقا احسان موسسه اموزش رانندگی با دو دف دارند پس من و دیگر بچه های سایت را چندین روزه برای انتخاب ماشین برای خودش سرکار گذاشته . واقعا جای تاسف داره و حیف از وقتی که ما برای این اقا گذاشتیم . شاید ایشان خواستند ما رو تست کنند .
وای جناب شیبانی عزیز چقدر زود قضاوت می کنید. اونم قضاوت منفی. به خدا من موسسه ندارم البته آفرود زیاد رفتما ولی نه با فور ویل درایو بلکه با پای پیاده. آخه کوهنوردی می کنم. این موسسه هم که کار دست ما داده مال آقای اینانلو هست . ایشالا یه ماشین خوب بخرم بیام خدمتتون جبران زحمت کنم. من کوچک شما هستم استاد عزیز :-)
ehsansafa آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 3 تشکر کرده اند از شما ehsansafa برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۱۹-۰۶-۱۳۹۱), PaPaTi (۱۰-۰۴-۱۳۹۱), پیر افرود (۱۰-۰۱-۱۳۹۱)
قدیمی ۹-۰۱-۱۳۹۱, ۲۳:۵۳   #8
ehsansafa
عضو سایت
 
آواتار ehsansafa
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۹۰
موقعیت: نصف جهان
ارسالها: 89
تشکر: 127
تشکر شده 159 بار در 64 پست
پیشفرض

نقل قول:
ارسالی توسط ali_70 مشاهده موضوع
اسم این موسسه چیه؟و چه کاری انجام میدن؟
علی جان من هم بی اطلاعم .
ehsansafa آفلاین است   پاسخ با نقل قول
قدیمی ۱۶-۰۱-۱۳۹۱, ۲۳:۵۸   #9
SALOMON
عضو سایت
 
آواتار SALOMON
 
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
موقعیت: Tehran
ارسالها: 85
تشکر: 209
تشکر شده 263 بار در 69 پست
پیشفرض

خیلی‌ برام جالبه که همه میگن تنهایی‌ افرود و مخصوصاً کویر نرید !!!

یا مثلا از هر تپه یا رملی بالا نرید !

ولی‌ یه جاهایی‌ دقت میکنی‌ میبینی‌ تنهایی‌ کویر رفتن و ریسک کردن رو با افتخار تعریف می‌کنن !

البته قصد بی‌ احترامی به کسی‌ ندارم، مخصوصاً آقای اینانلو که علاقه زیادی بهش دارم دورا دور.

ولی‌ احساس می‌کنم قضیه من گرفتم تو نگیره !

طرف سیگار میکشه به بچّش میگه نکش !

مثلا وقتی‌ میرسی‌ کویر اگه از یه تپه که به نظرت خطرناک میاد نری بالا همه فکر می‌کنن ترسیدی یا راننده نیستی‌ !

حالا بیا ثابت کن ریسکش زیاده یا این مسیر به طبیعت ضرر می‌زنه !
بعد از ۶-۷ ساعت رسیدیم مصر، دوستمون گیر داده الی‌ و بلا ساعت ۱۱ شب بریم تو کویر !

بعضی‌ وقت‌ها خواسته یا ناخواسته داریم مسابقه میدیم ببینیم کی‌ بیشتر کلش بو قورمه سبزی میده !

زیاد صحبت کردم، عذر می‌خوام.

منظورم شخص خاصی‌ نبود و کلا دلم یکم پر بود
SALOMON آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 7 تشکر کرده اند از شما SALOMON برای ارسال این پست سودمند:
ali_70 (۱۷-۰۱-۱۳۹۱), Farzin Power (۱۹-۰۶-۱۳۹۱), Hamed 1981 (۳-۰۲-۱۳۹۱), PaPaTi (۱۰-۰۴-۱۳۹۱), toity (۱۷-۰۲-۱۳۹۱), پیر افرود (۱۷-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
قدیمی ۱۸-۰۱-۱۳۹۱, ۱۱:۰۷   #10
SALOMON
عضو سایت
 
آواتار SALOMON
 
تاریخ عضویت: دي ۱۳۹۰
موقعیت: Tehran
ارسالها: 85
تشکر: 209
تشکر شده 263 بار در 69 پست
پیشفرض

حق با شماست عمو،

من همیشه سعی‌ می‌کنم از تجربیات شما و دوستان با تجربه مثل آقای اینانلو بهترین استفاده رو داشته باشم

و کلا اینجور مقالات با تجربه‌ها خیلی‌ به شخص من کمک کرده تا حالا
SALOMON آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما SALOMON برای ارسال این پست سودمند:
Farzin Power (۱۹-۰۶-۱۳۹۱), toity (۱۷-۰۲-۱۳۹۱), پیر افرود (۱۸-۰۱-۱۳۹۱), رضا. (۴-۱۰-۱۳۹۱)
پاسخ

امکانات
حالات نمایش

قوانین ارسال
نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید

BB code فعال
Smilies فعال
[IMG] فعال
HTML غیرفعال
Forum Jump




ساعت: ۰۳:۴۵ بوقت GMT +3.5

Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1