صفحه 1 از 5 1234 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 48

موضوع: معرفی جیپ های داخل ایران

  1. #1
    مدیرکل سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    سن
    32
    نوشته ها
    2,888

    پیش فرض معرفی جیپ های داخل ایران

    جیپ ویلیز . اولین جیپ ساخته شده توسط بشر ! این ماشین در جنگ جهانی دوم توسط کشور آمریکا و کمپانی ویلیز ساخته شد . چهار سیلندر هزار و هشتصد سی سی . راجع به محسنات و معایبش حرفی نمی زنم چون عملا از رده خارج است و بسیار به ندرت ممکن است در خیابان یا بیابان ببینید .

    ۲) جیپ شهباز . ساخت آمریکا و مونتاژ شده در ایران . مدل های چهل و هشت ( شمسی ) تا پنجاه چهار سیلندر است .از پنجاه تا شصت و دو شش سیلندر ( خطی ) سه هزار و دویست سی سی . گیربکس سه دنده جلو به علاوه یک دنده عقب . به اضافه دو دنده کمک .

    یکی از بهترین جیپ های دنیا است . اسم اصلی این ماشین cj5 jeep است . در دومدل کروکی ( روباز ) و اطاق دار در ایران وجود دارد . اگر تصادفا یک شهباز به پستتان خورد و قصد خریدش را داشتید حتما دیواره های کناری موتورش را چک کنید . بی احتیاطی بعضی راننده ها و نریختن ضد یخ باعث می شود که این موتور خیلی راحت از کنار جر بخورد و بعد ترمیم شود . دیواره های جانبی موتورهای آمریکائی نازک و اصطلاحا پوست پیازی هستند . البته این یک عیب نیست . فقط باید به موقع و هنگام سرما ضد یخ را فراموش نکنید . به هرحال بهتر است که موتور ماشین ترمیمی نباشد . علی الخصوص اگر قصد تقویت و تیونیگ موتور را دارید .

    موتوری که در شهباز وجود دارد . با موتور شورلت نوا . اریا . رامبلر . چیروکی چیف یا سیمرغ یکی است . البته کورس پیستون فرق می کند .

    باری . شهباز یک ماشین عالی و بسیار قابل اعتماد است . البته اگر سالمش را گیر بیاورید . آخرین مدل شهباز مدل شصت و دو است . در کوچه و خیابان گاهی دیده می شود . علی الخصوص در شهرستان ها . ماشین سازمانی ارتش ایران قبل از انقلاب و همچنین بسیاری از سازمان های دولتی شهباز بود . از لحاظ لوازم یدکی هیچ مشکلی ندارد . هم ارزان است و هم فراوان . من تا به حال دو تا شهباز داشته ام و از هردو خیلی راضی بودم .در حال حاضر یک شهباز خیلی سالم ممکن است حدود سه ملیون قیمت داشته باشد . البته نمونه های ارزان تر هم هست .بستگی به شرایط فنی ماشین دارد .

    جیپ توسن :

    مزخرف ترین جیپی است که در ایران وجود دارد . بعد از انقلاب تولید شد . موتور و گیربکس و همه چیزش ساخته شده توسط کمپانی ماهیندرای هند است که در ایران مونتاژ شد . قبلا ارتش از این ماشین استفاده می کرد . اما از رده خارج کرد . این ماشین را اگر مفت هم به شما بدهند قبول نکنید .

    جیپ کا ام :

    این جیپ توسط سپاه پاسداران و در زمان جنگ به ایران وارد شد . بعدا در مزایده های گوناگون به مردم فروخته شد . تا مدل ۹۲ وجود دارد . این ماشین در اصل دوتیپ است . تیپ یک جیپ فرماندهی است که اصطلاحا به آن جیپ بی سیم دار هم گفته می شود . تیپ دو مدل توپ دار است که روی آن توپ صد وشش سوار می کردند . به هرحال این دونوع هیچ فرق خاصی با هم ندارند . مگر این که مدل فرماندهی از برق بیست و چهار ولت استفاده می کند . آن هم موضوع خاصی نیست .

    باری . جیپ کا ام فقط به صورت کروکی و روباز وجود دارد . این ماشین گیربکس و دیفرانسیل بسیار خوبی دارد . مشکل آن موتور ضعیفش است . چهار سیلندر هزار و ششصد سی سی . با این ماشین نمی توانید بیشتر از هشتاد یا نهایتا صد کیلومتر سرعت بگیرید . البته در صحرا و بیابان عملکرد بسیار خوبی دارد . کا ام دارای سه دنده کمک است . این ماشین را در خیابان زیاد می بینید . بهترین راه تشخیص آن این است که برعکس جیپ های دیگر دارای جلوپنجره افقی است (به جیپ های دیگر دقت کنید . بین دوچراغ راه راه عمودی دارد . اما در کا ام این خط خط ها افقی هستند ) من تا به حال چهار تا از این ماشین داشته ام . کا ام ماشین قشنگی است و خیلی خوب اسپرت می شود . ماشین ارزانی است و شما با سه ملیون می توانید یک کا ام خیلی سرحال بخرید .

    جیپ میول : یک جیپ عالی . در دونوع کره ای و آمریکائی وجود دارد . البته خیلی به ندرت یافت می شود . از رده خارج شده و اگر کسی یک میول آمریکائی داشته باشد عمرا حاضر به فروش نیست . مدل کره ای هم حسن خاصی ندارد . میول تنها جیپی است که می توانید در هر سرعتی از دنده کمک استفاده کنید و برعکس جیپ های دیگر برای استفاده از دنده کمک نیازی به توقف ندارید .

    جیپ صحرا : از سال شصت و چهار در ایران تولید میشد . یکی از بهترین جیپ های تولید شده در ایران است . صحرا در سه تیپ روباز . اطاق دار و اطاق فایبر گلاس تولید می شد . تا سال هشتاد و دو هم تولید شد و همراه با پاترول تولید آن متوقف شد .

    صحرا صاحب دو نوع موتور است . اول موتور میتسوبیشی چهارسیلندر دوهزار و هشتصد سی سی . و دوم همین موتور اما نمونه شانزده سوپاپ آن که در صحراهای مدل هشتاد به بعد وجود دارد .

    این ماشین دارای دونوع گیربکس هم هست . گیربکس هندی که دنده عقب آن مثل پیکان است . گیربکس ژاپنی که دنده عقبش مثل بی ام و زیر فرمان می خورد .

    صحرا ماشین خوب و قابل اعتمادی است . همچنین صاحب سه نوع دنده کمک است . کمک اول ماشین را وارد حالت دودیفرانسیل می کند . یعنی نیروی موتور به هرچهار چرخ وارد می شود .

    کمک دوم قفل دیفرانسیل عقب است که باعث می شود چرخ های عقب با هم بچرخند .

    کمک سوم کمک فوق سنگین است . با این کمک می توانید از شیب های خیلی زیاد بالا بروید یا بارهای سنگین را بکسل کنید .

    صحرا از طریق چراغ های جلوی چهار گوش آن به راحتی قابل تشخیص است . از لحاظ لوازم یدکی هم هیچ مشکلی نیست . درضمن این ماشین توسط پارس خودرو تولید شده و تعمیرگاه های مجاز هم دارد . صحرا از حدود سه ملیون تومان تا نهایتا شش هفت ملیون قابل خریداری است . بعضی از مدل های ان از جمله ماشین خود من دارای کولر هم هست . اتفاقا کولر فوق العاده ای هم دارد . حسن بزرگ این ماشین موتور قوی ساخته شده توسط میتسوبیشی است . شاید باور نکنید اما موتور پاجرو تا مدل نود و دوی آن با موتور صحرا یکی است .

    و اما جیپ رنه گید :

    این ماشین توسط کمپانی جیپ آمریکا تولید شده و در آمریکا به cj7 معروف است . رنه گید تا حدود سالهای هفتاد اس ماشین های ایران بود و بچه باحال ها رنه گید داشتند . چیزی شبیه به لندکروز فعلی .

    در ضمن به نظر من رنه گید یکی از زیباترین جیپ های دنیا است البته از لحاظ ظاهری . هیچ می دانستید تودوزی این ماشین توسط کمپانی لی وایز ساخته می شد ؟

    رنه گید چهار تیپ مختلف دارد . شش سیلندر و هشت سیلندر خورجینی . گیربکس اتوماتیک و معمولی . مدل بالاترین رنه گید های موجود در ایران حداکثر تا هفتاد و هشت میلادی هستند .
    خلاصه . رنه گید از حدود سه ملیون شروع می شود . نمونه های استثنائی آن تا ده ملیون هم هست . به هرحال خرید این ماشین را فراموش کنید . مگر این که خودتان یک پا مکانیک باشید و یا این که پول زیادی برای خرج کردن داشته باشید.

    در ضمن این ماشین دارای کولر و فرمان هیدرولیک هم هست . من یک بار روی جیپ شهباز فرمان هیدرولیک گذاشتم . ولی ناچار شدم برش دارم چون در سرعت های بالا واقعا ماشین کنترل نداشت .

    خوب . این هم از جیپ ها . البته لندرور هم هست . اما توصیه نمی کنم . قیافه اش اصلا خوب نیست . و بی نهایت هم خشک است . خریدش را فراموش کنید مگر این که شکارچی باشید .

    در حال حاضر لندرور توسط شرکت مرتب خودرو در ایران تولید می شود . البته به نام پاژن . من چندی پیش با یکی از اینها رانندگی کردم . اصلا با لندرور های قدیمی قابل قیاس نیست ( نباید هم باشد . شانزده ملیون قیمت دارد !! ) این ماشین از موتور هیوندای شش سیلندر با حجم سه هزار سی سی صد و شصت اسب بخار استفاده می کند . این ماشین در off road ( رانندگی در شرایط سخت ) واقعا رقیب ندارد . و به راحتی از هرمانعی رد می شود .
    منبع: تی تی کلوپ آفرود
    ویرایش توسط Hossein : 06-07-2011 در ساعت 13:13
    يزدان را سپاس
    ___________

    بازسازي خودورهاي دوديفرانسيل و كلاسيك ،تعمیرات و خدمات فنی تمامی خودروهای دودیفرانسیل ،فروش انواع وينچ ،جك هاي ليفت و تجهيزات آفرود،شیشه برقی پاترول+کمک فنرگازی،کمک فنر تمامی خودروها ، سری جدید،تعداد محدود،شيب سنج و ارتفاع سنج ،اينورتور 12 به220 ،كيت ارتفاع ،شمع هاي ايريديوم و پلاتينيوم سري جديد ،انواع روغن هاي اصل امريكايي :


    تمامی محصولات و ادوات آفرود ،سفر ،کمپینگ در:

    فروشگاه 4x4iran

    اتوبان رسالت - مجتمع تجاری دنیای نور - ط اول - واحد 25
    از 9 صبح تا 21 حتی روزهای تعطیل


    09192160060



  2. #2
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    426

    پیش فرض

    با سلام خدمت دو دیفرانسیل سوارهای خوب ایرانی
    - مطالب حسین جان کامل ودقیق است فقط به نظرم بهتر است عنوان این قسمت از معرفی جیپ های داخل ایران به معرفی دو دیفرانسیل داخل ایران اصلاح شود
    - در مورد جیپ صحرا کمک دوم قفل دیفرانسیل عقب است که باعث می شود چرخ های عقب با هم بچرخند
    منظور چیست ؟ یعنی هرزگردی در روی برف و یخ ندارد.

    با تشکر مهدی

    ویرایش توسط Hossein : 06-07-2011 در ساعت 13:15

  3. #3
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Aug 2010
    نوشته ها
    9

    پیش فرض

    با سلام خدمت مهدی عزیز.قفل دیفرانسیل عقب برای شرایطی که یک چرخ عقب توی برف یا گل یا چیزی مثل اینا گیر کرده باشه.تو این وضعیت فرمان ماشین باید کاملا صاف باشه و اگر نباشه دیفرانسیل خورد میشه.تو این حالت هرزگردا قفل میشه و کار نمیکنه.
    ghande asal

  4. #4
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    43

    پیش فرض

    سلام دوستان
    سيمرغ...........
    در موردش اگه چيزي ميدونين يك توضيح مختصري بدين ممنون ميشم.

  5. #5
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    تهران
    سن
    39
    نوشته ها
    312

    پیش فرض

    سیمرغ:وانت آهو هست که در خارج به اسمj 10ویاگلادیاتورنامیده میشه....ساخت کارخونه amcدارای موتور6 سیلندر خطی...258اینچ مکعب..حدود 4200سی سی......اکسل ها پهن تر از آهوو گیربکس و ضرایب دف از آهو قویترند..ماشین خیلی خوبیه...
    با تقدیم احترام.....

  6. #6
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    43

    پیش فرض

    يك دونه هست مدل 55 ميشه خريد از استفاده كرد؟؟؟
    5سال گوشه يك حونه افتاده؟؟؟
    ممنوعيت نداره؟

  7. #7
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    تهران
    سن
    39
    نوشته ها
    312

    پیش فرض

    اگه پلاک ملی داره...(چون نداشته باشه..دیگه نمیدن)
    اگه مدارک تکمیله...
    اگه بیمه داره...
    اگه مالیات مشاغلش رو داده(علاوه بر عوارض شهرداری)
    چکاپ کامل کن..بخرش..حالشو ببر
    فقط یه چیزی بگم...اگر گیربکس 4 دنده..t150روش باشه..ضریب دنده یکش 6.32 هست....که خیلی خیلی قویه...
    با تقدیم احترام.....

  8. #8
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Oct 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    526

    پیش فرض

    بسیار جامع و کامل بود.
    مخمون پر شد از jeep
    با کلیک:
    در کلوب پاژن سوارها عضو شوید (http://www.4x4iran.com/group.php?groupid=14)
    در کلوب پاترول سوارها عضو شوید (http://www.4x4iran.com/group.php?groupid=17)
    در کلوب تویوتا سوارها عضو شوید(http://patrol.ir/group.php?groupid=18)
    در کلوب جیپ سوارها عضو شوید(http://www.4x4iran.com/group.php?groupid=16)
    بزن لایکووووووو

  9. #9
    عضو سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Nov 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    39

    پیش فرض

    salam khedmate dostan mikhastam bedonam jeep km behtare ya sahra

  10. #10
    مدیرکل سایت

    [ ]
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    سن
    32
    نوشته ها
    2,888

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط manuchehr نمایش پست ها
    salam khedmate dostan mikhastam bedonam jeep km behtare ya sahra
    دوست عزيز جيپ كا ام موتور ضعيف تري ترمز ضعيف تري داره و نهايت سرعت 70 تا 80 كيلومتر هست ولي آفرود خوبي داره....
    اما جيپ صحرا داراي موتور به روز تر ميتسوبيشي 8 و 16 سوپاپ هست و سرعت بهتري ميره.... اما باز هم جيپه....
    يزدان را سپاس
    ___________

    بازسازي خودورهاي دوديفرانسيل و كلاسيك ،تعمیرات و خدمات فنی تمامی خودروهای دودیفرانسیل ،فروش انواع وينچ ،جك هاي ليفت و تجهيزات آفرود،شیشه برقی پاترول+کمک فنرگازی،کمک فنر تمامی خودروها ، سری جدید،تعداد محدود،شيب سنج و ارتفاع سنج ،اينورتور 12 به220 ،كيت ارتفاع ،شمع هاي ايريديوم و پلاتينيوم سري جديد ،انواع روغن هاي اصل امريكايي :


    تمامی محصولات و ادوات آفرود ،سفر ،کمپینگ در:

    فروشگاه 4x4iran

    اتوبان رسالت - مجتمع تجاری دنیای نور - ط اول - واحد 25
    از 9 صبح تا 21 حتی روزهای تعطیل


    09192160060



صفحه 1 از 5 1234 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •