سفر به اروپا


برای اطلاع از آخرین تور ها مشخصات خود و خودروی خود را به شماره 09192160060 sms نمایید.
آخرین اخبار گروه

برگشت   سایت تخصصی دودیفرانسیل ها، تورهای گردشگری و ورزشی > خودروهای 4.4 دیگر در ایران > خانواده جیپ

توجه

پاسخ
قدیمی ۴-۰۳-۱۳۸۹, ۱۱:۵۶   #1
Hossein
مدیرکل سایت
 
آواتار Hossein
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۸
موقعیت: تهران
ارسالها: 2,859
تشکر: 1,652
تشکر شده 22,017 بار در 2,467 پست
Hossein ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض معرفی جیپ های داخل ایران

جیپ ویلیز . اولین جیپ ساخته شده توسط بشر ! این ماشین در جنگ جهانی دوم توسط کشور آمریکا و کمپانی ویلیز ساخته شد . چهار سیلندر هزار و هشتصد سی سی . راجع به محسنات و معایبش حرفی نمی زنم چون عملا از رده خارج است و بسیار به ندرت ممکن است در خیابان یا بیابان ببینید .

۲) جیپ شهباز . ساخت آمریکا و مونتاژ شده در ایران . مدل های چهل و هشت ( شمسی ) تا پنجاه چهار سیلندر است .از پنجاه تا شصت و دو شش سیلندر ( خطی ) سه هزار و دویست سی سی . گیربکس سه دنده جلو به علاوه یک دنده عقب . به اضافه دو دنده کمک .

یکی از بهترین جیپ های دنیا است . اسم اصلی این ماشین cj5 jeep است . در دومدل کروکی ( روباز ) و اطاق دار در ایران وجود دارد . اگر تصادفا یک شهباز به پستتان خورد و قصد خریدش را داشتید حتما دیواره های کناری موتورش را چک کنید . بی احتیاطی بعضی راننده ها و نریختن ضد یخ باعث می شود که این موتور خیلی راحت از کنار جر بخورد و بعد ترمیم شود . دیواره های جانبی موتورهای آمریکائی نازک و اصطلاحا پوست پیازی هستند . البته این یک عیب نیست . فقط باید به موقع و هنگام سرما ضد یخ را فراموش نکنید . به هرحال بهتر است که موتور ماشین ترمیمی نباشد . علی الخصوص اگر قصد تقویت و تیونیگ موتور را دارید .

موتوری که در شهباز وجود دارد . با موتور شورلت نوا . اریا . رامبلر . چیروکی چیف یا سیمرغ یکی است . البته کورس پیستون فرق می کند .

باری . شهباز یک ماشین عالی و بسیار قابل اعتماد است . البته اگر سالمش را گیر بیاورید . آخرین مدل شهباز مدل شصت و دو است . در کوچه و خیابان گاهی دیده می شود . علی الخصوص در شهرستان ها . ماشین سازمانی ارتش ایران قبل از انقلاب و همچنین بسیاری از سازمان های دولتی شهباز بود . از لحاظ لوازم یدکی هیچ مشکلی ندارد . هم ارزان است و هم فراوان . من تا به حال دو تا شهباز داشته ام و از هردو خیلی راضی بودم .در حال حاضر یک شهباز خیلی سالم ممکن است حدود سه ملیون قیمت داشته باشد . البته نمونه های ارزان تر هم هست .بستگی به شرایط فنی ماشین دارد .

جیپ توسن :

مزخرف ترین جیپی است که در ایران وجود دارد . بعد از انقلاب تولید شد . موتور و گیربکس و همه چیزش ساخته شده توسط کمپانی ماهیندرای هند است که در ایران مونتاژ شد . قبلا ارتش از این ماشین استفاده می کرد . اما از رده خارج کرد . این ماشین را اگر مفت هم به شما بدهند قبول نکنید .

جیپ کا ام :

این جیپ توسط سپاه پاسداران و در زمان جنگ به ایران وارد شد . بعدا در مزایده های گوناگون به مردم فروخته شد . تا مدل ۹۲ وجود دارد . این ماشین در اصل دوتیپ است . تیپ یک جیپ فرماندهی است که اصطلاحا به آن جیپ بی سیم دار هم گفته می شود . تیپ دو مدل توپ دار است که روی آن توپ صد وشش سوار می کردند . به هرحال این دونوع هیچ فرق خاصی با هم ندارند . مگر این که مدل فرماندهی از برق بیست و چهار ولت استفاده می کند . آن هم موضوع خاصی نیست .

باری . جیپ کا ام فقط به صورت کروکی و روباز وجود دارد . این ماشین گیربکس و دیفرانسیل بسیار خوبی دارد . مشکل آن موتور ضعیفش است . چهار سیلندر هزار و ششصد سی سی . با این ماشین نمی توانید بیشتر از هشتاد یا نهایتا صد کیلومتر سرعت بگیرید . البته در صحرا و بیابان عملکرد بسیار خوبی دارد . کا ام دارای سه دنده کمک است . این ماشین را در خیابان زیاد می بینید . بهترین راه تشخیص آن این است که برعکس جیپ های دیگر دارای جلوپنجره افقی است (به جیپ های دیگر دقت کنید . بین دوچراغ راه راه عمودی دارد . اما در کا ام این خط خط ها افقی هستند ) من تا به حال چهار تا از این ماشین داشته ام . کا ام ماشین قشنگی است و خیلی خوب اسپرت می شود . ماشین ارزانی است و شما با سه ملیون می توانید یک کا ام خیلی سرحال بخرید .

جیپ میول : یک جیپ عالی . در دونوع کره ای و آمریکائی وجود دارد . البته خیلی به ندرت یافت می شود . از رده خارج شده و اگر کسی یک میول آمریکائی داشته باشد عمرا حاضر به فروش نیست . مدل کره ای هم حسن خاصی ندارد . میول تنها جیپی است که می توانید در هر سرعتی از دنده کمک استفاده کنید و برعکس جیپ های دیگر برای استفاده از دنده کمک نیازی به توقف ندارید .

جیپ صحرا : از سال شصت و چهار در ایران تولید میشد . یکی از بهترین جیپ های تولید شده در ایران است . صحرا در سه تیپ روباز . اطاق دار و اطاق فایبر گلاس تولید می شد . تا سال هشتاد و دو هم تولید شد و همراه با پاترول تولید آن متوقف شد .

صحرا صاحب دو نوع موتور است . اول موتور میتسوبیشی چهارسیلندر دوهزار و هشتصد سی سی . و دوم همین موتور اما نمونه شانزده سوپاپ آن که در صحراهای مدل هشتاد به بعد وجود دارد .

این ماشین دارای دونوع گیربکس هم هست . گیربکس هندی که دنده عقب آن مثل پیکان است . گیربکس ژاپنی که دنده عقبش مثل بی ام و زیر فرمان می خورد .

صحرا ماشین خوب و قابل اعتمادی است . همچنین صاحب سه نوع دنده کمک است . کمک اول ماشین را وارد حالت دودیفرانسیل می کند . یعنی نیروی موتور به هرچهار چرخ وارد می شود .

کمک دوم قفل دیفرانسیل عقب است که باعث می شود چرخ های عقب با هم بچرخند .

کمک سوم کمک فوق سنگین است . با این کمک می توانید از شیب های خیلی زیاد بالا بروید یا بارهای سنگین را بکسل کنید .

صحرا از طریق چراغ های جلوی چهار گوش آن به راحتی قابل تشخیص است . از لحاظ لوازم یدکی هم هیچ مشکلی نیست . درضمن این ماشین توسط پارس خودرو تولید شده و تعمیرگاه های مجاز هم دارد . صحرا از حدود سه ملیون تومان تا نهایتا شش هفت ملیون قابل خریداری است . بعضی از مدل های ان از جمله ماشین خود من دارای کولر هم هست . اتفاقا کولر فوق العاده ای هم دارد . حسن بزرگ این ماشین موتور قوی ساخته شده توسط میتسوبیشی است . شاید باور نکنید اما موتور پاجرو تا مدل نود و دوی آن با موتور صحرا یکی است .

و اما جیپ رنه گید :

این ماشین توسط کمپانی جیپ آمریکا تولید شده و در آمریکا به cj7 معروف است . رنه گید تا حدود سالهای هفتاد اس ماشین های ایران بود و بچه باحال ها رنه گید داشتند . چیزی شبیه به لندکروز فعلی .

در ضمن به نظر من رنه گید یکی از زیباترین جیپ های دنیا است البته از لحاظ ظاهری . هیچ می دانستید تودوزی این ماشین توسط کمپانی لی وایز ساخته می شد ؟

رنه گید چهار تیپ مختلف دارد . شش سیلندر و هشت سیلندر خورجینی . گیربکس اتوماتیک و معمولی . مدل بالاترین رنه گید های موجود در ایران حداکثر تا هفتاد و هشت میلادی هستند .
خلاصه . رنه گید از حدود سه ملیون شروع می شود . نمونه های استثنائی آن تا ده ملیون هم هست . به هرحال خرید این ماشین را فراموش کنید . مگر این که خودتان یک پا مکانیک باشید و یا این که پول زیادی برای خرج کردن داشته باشید.

در ضمن این ماشین دارای کولر و فرمان هیدرولیک هم هست . من یک بار روی جیپ شهباز فرمان هیدرولیک گذاشتم . ولی ناچار شدم برش دارم چون در سرعت های بالا واقعا ماشین کنترل نداشت .

خوب . این هم از جیپ ها . البته لندرور هم هست . اما توصیه نمی کنم . قیافه اش اصلا خوب نیست . و بی نهایت هم خشک است . خریدش را فراموش کنید مگر این که شکارچی باشید .

در حال حاضر لندرور توسط شرکت مرتب خودرو در ایران تولید می شود . البته به نام پاژن . من چندی پیش با یکی از اینها رانندگی کردم . اصلا با لندرور های قدیمی قابل قیاس نیست ( نباید هم باشد . شانزده ملیون قیمت دارد !! ) این ماشین از موتور هیوندای شش سیلندر با حجم سه هزار سی سی صد و شصت اسب بخار استفاده می کند . این ماشین در off road ( رانندگی در شرایط سخت ) واقعا رقیب ندارد . و به راحتی از هرمانعی رد می شود .
منبع: تی تی کلوپ آفرود
__________________
يزدان را سپاس
___________

بازسازي خودورهاي دوديفرانسيل و كلاسيك ،تعمیرات و خدمات فنی تمامی خودروهای دودیفرانسیل ،فروش انواع وينچ ،جك هاي ليفت و تجهيزات آفرود،شیشه برقی پاترول+کمک فنرگازی،کمک فنر تمامی خودروها ، سری جدید،تعداد محدود،شيب سنج و ارتفاع سنج ،اينورتور 12 به220 ،كيت ارتفاع ،شمع هاي ايريديوم و پلاتينيوم سري جديد ،انواع روغن هاي اصل امريكايي :


تمامی محصولات و ادوات آفرود ،سفر ،کمپینگ در:

فروشگاه 4x4iran

اتوبان رسالت - مجتمع تجاری دنیای نور - ط اول - واحد 25
از 9 صبح تا 21 حتی روزهای تعطیل


09192160060



آخرین ویرایش توسط Hossein در تاریخ ۱۵-۰۴-۱۳۹۰ انجام شده است.
Hossein آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 13 تشکر کرده اند از شما Hossein برای ارسال این پست سودمند:
1357 (۷-۱۰-۱۳۹۰), 13580507 (۱۵-۰۲-۱۳۹۱), ali-patrol (۱۹-۰۱-۱۳۹۱), ehsan_98 (۱۶-۰۵-۱۳۹۱), en.delbordeh (۲۹-۰۸-۱۳۹۱), Hamid Behnamfar (۱-۰۹-۱۳۹۱), M&M_4X4 (۵-۰۵-۱۳۹۲), mhr_sb (۱۲-۰۳-۱۳۹۱), Moheb (۴-۰۱-۱۳۹۱), mohsenjeep (۲-۰۱-۱۳۹۱), raouf (۱۷-۰۱-۱۳۹۱), realboy (۳۱-۰۲-۱۳۹۲), Sasan rp (۱۱-۰۶-۱۳۹۱)
قدیمی ۴-۰۳-۱۳۸۹, ۲۳:۴۶   #2
mehdim
عضو سایت
 
آواتار mehdim
 
تاریخ عضویت: فروردين ۱۳۸۹
موقعیت: تهران
ارسالها: 426
تشکر: 52
تشکر شده 498 بار در 169 پست
پیشفرض

با سلام خدمت دو دیفرانسیل سوارهای خوب ایرانی
- مطالب حسین جان کامل ودقیق است فقط به نظرم بهتر است عنوان این قسمت از معرفی جیپ های داخل ایران به معرفی دو دیفرانسیل داخل ایران اصلاح شود
- در مورد جیپ صحرا کمک دوم قفل دیفرانسیل عقب است که باعث می شود چرخ های عقب با هم بچرخند
منظور چیست ؟ یعنی هرزگردی در روی برف و یخ ندارد.

با تشکر مهدی


آخرین ویرایش توسط Hossein در تاریخ ۱۵-۰۴-۱۳۹۰ انجام شده است.
mehdim آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 12 تشکر کرده اند از شما mehdim برای ارسال این پست سودمند:
1992 (۳۰-۰۳-۱۳۹۱), ali-patrol (۱۹-۰۱-۱۳۹۱), amin 1982 (۱۳-۰۵-۱۳۹۱), aref (۴-۰۱-۱۳۹۱), ehsan_98 (۱۶-۰۵-۱۳۹۱), en.delbordeh (۲۹-۰۸-۱۳۹۱), Hamid Behnamfar (۱-۰۹-۱۳۹۱), jeeps (۲۸-۰۲-۱۳۹۱), M&M_4X4 (۵-۰۵-۱۳۹۲), mhr_sb (۱۲-۰۳-۱۳۹۱), Sasan rp (۱۱-۰۶-۱۳۹۱), سنا (۸-۱۰-۱۳۹۰)
قدیمی ۲۵-۰۵-۱۳۸۹, ۱۸:۰۱   #3
ali barghi
عضو سایت
 
آواتار ali barghi
 
تاریخ عضویت: مرداد ۱۳۸۹
ارسالها: 9
تشکر: 0
تشکر شده 3 بار در 3 پست
پیشفرض

با سلام خدمت مهدی عزیز.قفل دیفرانسیل عقب برای شرایطی که یک چرخ عقب توی برف یا گل یا چیزی مثل اینا گیر کرده باشه.تو این وضعیت فرمان ماشین باید کاملا صاف باشه و اگر نباشه دیفرانسیل خورد میشه.تو این حالت هرزگردا قفل میشه و کار نمیکنه.
__________________
ghande asal
ali barghi آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
Artavil offroad (۱۳-۰۵-۱۳۹۱)
قدیمی ۷-۱۰-۱۳۹۰, ۰۹:۴۸   #4
mehdijoon
عضو سایت
 
آواتار mehdijoon
 
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۰
موقعیت: مشهد
ارسالها: 43
تشکر: 101
تشکر شده 73 بار در 25 پست
پیشفرض

سلام دوستان
سيمرغ...........
در موردش اگه چيزي ميدونين يك توضيح مختصري بدين ممنون ميشم.
mehdijoon آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
mehrdad2011 (۱۲-۰۶-۱۳۹۱)
قدیمی ۷-۱۰-۱۳۹۰, ۱۴:۲۰   #5
yadi
عضو سایت
 
آواتار yadi
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
موقعیت: تهران
ارسالها: 309
تشکر: 961
تشکر شده 1,213 بار در 277 پست
پیشفرض

سیمرغ:وانت آهو هست که در خارج به اسمj 10ویاگلادیاتورنامیده میشه....ساخت کارخونه amcدارای موتور6 سیلندر خطی...258اینچ مکعب..حدود 4200سی سی......اکسل ها پهن تر از آهوو گیربکس و ضرایب دف از آهو قویترند..ماشین خیلی خوبیه...
__________________
با تقدیم احترام.....
yadi آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما yadi برای ارسال این پست سودمند:
imsi (۷-۱۰-۱۳۹۰), mehrdad2011 (۱۲-۰۶-۱۳۹۱)
قدیمی ۷-۱۰-۱۳۹۰, ۱۴:۳۰   #6
mehdijoon
عضو سایت
 
آواتار mehdijoon
 
تاریخ عضویت: تير ۱۳۹۰
موقعیت: مشهد
ارسالها: 43
تشکر: 101
تشکر شده 73 بار در 25 پست
پیشفرض

يك دونه هست مدل 55 ميشه خريد از استفاده كرد؟؟؟
5سال گوشه يك حونه افتاده؟؟؟
ممنوعيت نداره؟
mehdijoon آفلاین است   پاسخ با نقل قول
تشکرها از این نوشته :
mehrdad2011 (۱۲-۰۶-۱۳۹۱)
قدیمی ۷-۱۰-۱۳۹۰, ۱۴:۵۹   #7
yadi
عضو سایت
 
آواتار yadi
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۹
موقعیت: تهران
ارسالها: 309
تشکر: 961
تشکر شده 1,213 بار در 277 پست
پیشفرض

اگه پلاک ملی داره...(چون نداشته باشه..دیگه نمیدن)
اگه مدارک تکمیله...
اگه بیمه داره...
اگه مالیات مشاغلش رو داده(علاوه بر عوارض شهرداری)
چکاپ کامل کن..بخرش..حالشو ببر
فقط یه چیزی بگم...اگر گیربکس 4 دنده..t150روش باشه..ضریب دنده یکش 6.32 هست....که خیلی خیلی قویه...
__________________
با تقدیم احترام.....
yadi آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 4 تشکر کرده اند از شما yadi برای ارسال این پست سودمند:
1992 (۱۳-۰۵-۱۳۹۱), Artavil offroad (۱۳-۰۵-۱۳۹۱), imsi (۷-۱۰-۱۳۹۰), mehrdad2011 (۱۲-۰۶-۱۳۹۱)
قدیمی ۷-۱۰-۱۳۹۰, ۱۵:۱۷   #8
pajan
عضو سایت
 
آواتار pajan
 
تاریخ عضویت: مهر ۱۳۹۰
موقعیت: تهران
ارسالها: 524
تشکر: 336
تشکر شده 1,450 بار در 431 پست
pajan ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض

بسیار جامع و کامل بود.
مخمون پر شد از jeep
__________________
با کلیک:
در کلوب پاژن سوارها عضو شوید (http://www.4x4iran.com/group.php?groupid=14)
در کلوب پاترول سوارها عضو شوید (http://www.4x4iran.com/group.php?groupid=17)
در کلوب تویوتا سوارها عضو شوید(http://patrol.ir/group.php?groupid=18)
در کلوب جیپ سوارها عضو شوید(http://www.4x4iran.com/group.php?groupid=16)
بزن لایکووووووو
pajan آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما pajan برای ارسال این پست سودمند:
mehrdad2011 (۱۲-۰۶-۱۳۹۱), pooria_sn1 (۲۳-۰۸-۱۳۹۱)
قدیمی ۸-۱۰-۱۳۹۰, ۱۳:۰۷   #9
manuchehr
عضو سایت
 
آواتار manuchehr
 
تاریخ عضویت: آبان ۱۳۹۰
موقعیت: tehran
ارسالها: 39
تشکر: 1
تشکر شده 99 بار در 25 پست
پیشفرض

salam khedmate dostan mikhastam bedonam jeep km behtare ya sahra
manuchehr آفلاین است   پاسخ با نقل قول
قدیمی ۸-۱۰-۱۳۹۰, ۱۴:۲۶   #10
Hossein
مدیرکل سایت
 
آواتار Hossein
 
تاریخ عضویت: اسفند ۱۳۸۸
موقعیت: تهران
ارسالها: 2,859
تشکر: 1,652
تشکر شده 22,017 بار در 2,467 پست
Hossein ارسال پیام توسط یاهو به
پیشفرض

نقل قول:
ارسالی توسط manuchehr مشاهده موضوع
salam khedmate dostan mikhastam bedonam jeep km behtare ya sahra
دوست عزيز جيپ كا ام موتور ضعيف تري ترمز ضعيف تري داره و نهايت سرعت 70 تا 80 كيلومتر هست ولي آفرود خوبي داره....
اما جيپ صحرا داراي موتور به روز تر ميتسوبيشي 8 و 16 سوپاپ هست و سرعت بهتري ميره.... اما باز هم جيپه....
__________________
يزدان را سپاس
___________

بازسازي خودورهاي دوديفرانسيل و كلاسيك ،تعمیرات و خدمات فنی تمامی خودروهای دودیفرانسیل ،فروش انواع وينچ ،جك هاي ليفت و تجهيزات آفرود،شیشه برقی پاترول+کمک فنرگازی،کمک فنر تمامی خودروها ، سری جدید،تعداد محدود،شيب سنج و ارتفاع سنج ،اينورتور 12 به220 ،كيت ارتفاع ،شمع هاي ايريديوم و پلاتينيوم سري جديد ،انواع روغن هاي اصل امريكايي :


تمامی محصولات و ادوات آفرود ،سفر ،کمپینگ در:

فروشگاه 4x4iran

اتوبان رسالت - مجتمع تجاری دنیای نور - ط اول - واحد 25
از 9 صبح تا 21 حتی روزهای تعطیل


09192160060


Hossein آفلاین است   پاسخ با نقل قول
کاربران : 2 تشکر کرده اند از شما Hossein برای ارسال این پست سودمند:
M&M_4X4 (۵-۰۵-۱۳۹۲), mehrdad2011 (۱۲-۰۶-۱۳۹۱)
پاسخ

امکانات
حالات نمایش

قوانین ارسال
نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید

BB code فعال
Smilies فعال
[IMG] فعال
HTML غیرفعال
Forum Jump




ساعت: ۱۹:۱۰ بوقت GMT +3.5

Powered by: vBulletin Version 3.8.7
Copyright © 2000-2006 Jelsoft Enterprises Ltd.

vBFarsi Language Pack Version 4.0 beta1